Szerző: Bizó Dániel

2007. október 30. 13:52

Hengerelt a Nokia, remekeltek a koreaiak a mobilpiacon

[iSuppli/HWSW] Lehengerlő produkciót mutatott be a Nokia a harmadik negyedévben. A mobilpiac finn óriása nagyobb mértékben növelte szállításait a megelőző három hónaphoz képest, mint a másik négy vezető gyártó összesen -- derül ki az iSuppli legfrissebb negyedéves jelentéséből. A vezető mobiltelefon-gyártók összességben erős negyedévet zártak a dinamikusan bővülő piacnak köszönhetően, egyedül a Motorola szenved továbbra is, ugyanakkor szállításainak csökkenését sikerült megállítania. A piac folyamatos koncentrációt mutat, az öt legnagyobb cég egyre növekvő szeletet birtokol.

[iSuppli/HWSW] Lehengerlő produkciót mutatott be a Nokia a harmadik negyedévben. A mobilpiac finn óriása nagyobb mértékben növelte szállításait a megelőző három hónaphoz képest, mint a másik négy vezető gyártó összesen -- derül ki az iSuppli legfrissebb negyedéves jelentéséből. A vezető mobiltelefon-gyártók összességben erős negyedévet zártak a dinamikusan bővülő piacnak köszönhetően, egyedül a Motorola szenved továbbra is, ugyanakkor szállításainak csökkenését sikerült megállítania. A piac folyamatos koncentrációt mutat, az öt legnagyobb cég egyre növekvő szeletet birtokol.

Erős harmadik negyedév

Az idei harmadik negyedév erőteljes piaci környezetet biztosított a gyártók számára. A szállítások volumene szekvenciálisan 6,4, éves összehasonlításban 15,4 százalékkal emelkedett, és 283 millió darabra rúgott az iSuppli becslése alapján. A piackutató értékelése szerint a növekedés mögött az európai fogyasztók készülékváltási kedve, valamint a fejlődő piacok penetrációjának emelkedése áll. Ennek hatására az öt vezető gyártó kivétel nélkül növelte szállításait a második negyedévhez képest. Az ötök aggregát volumene 9,6 százalékkal múlta felül a megelőző három hónapot, vagyis további jelentős részesedést szereztek a kisebbek kárára. A legnagyobbak immár a volumen 84,3 százalékát uralták, ami 2,5 százalékponttal magasabb a második negyedévesnél.

A Nokia 10,9 millió készülékkel többet szállított le a harmadik negyedév során, mint a másodikban, összesen 111,7 milliót, emeli ki az iSuppli jelentése. Ez több, mint amennyit a másik négy fő rivális, a Samsung Electronics, a Motorola, a Sony Ericsson és az LG Electronics együttesen fel tudott mutatni. A finn ezzel tovább növelte fölényét a piacon, és szekvenciálisan 1,6 százalékponttal 39,5 százalékra emelte részesedését, gyakorlatilag mérési hibahatáron belül közelítve meg a saját 40 százalékos célkitűzését. Tina Teng, az iSuppli elemzője szerint a Nokia a multimédiás és üzleti mobil alkalmazások fokozódó népszerűségéből profitál. A vállalat úgynevezett konvergencia készülékeinek szállításai, melyek praktikusan multimédiás okostelefonok, közel 54 százalékkal nőttek egy év alatt, tette hozzá.

A második Samsung is remek negyedévet zárt, szekvenciálisan 13,9 százalékk 42,6 millióra növelve készülék-eladásait, amivel pontosan 1 százalékponttal növelte részesedését, mely így 15,1 százalékot tett ki. A Samsung ezzel drasztikusan növelte nemrég megszerzett előnyét a Motorolával szemben. Az iSuppli értékelése szerint a Samsung bár korábban bejelentette, hogy belép a korábban mellőzött olcsó modellek szegmensébe, mely kulcsfontosságú a fejlődő piacokon való sikeres szerepléshez, mégis leginkább a fejlett országokban növelte szállításait, ezen belül is nagy hangsúlyt fektetve a prémiumáras 3G-s modellekre.

Lendületben az LG, toporog a Motorola és a Sony Ericsson

A legnagyobb fejlődést arányaiban az LG Electronics mutatta fel, mely 14,7 százalékos bővülést produkált, ami 21,9 millió mobiltelefont jelent, fél százalékponttal 7,7 százalékra emelve részesedését, amivel az ötödik helyet tartja. A Samsunggal ellentétben azonban ezt a növekedést az olyan fejlődő piacokon szerezte, mint a Közel-Kelet, Dél-Amerika, India, vagy Kína. A Sony Ericsson riválisaihoz képest már kevéssé fényesen szerepelt, és 0,2 százalékpont részesedést vesztett, mivel mindössze 4 százalékkal 25,9 millióra növelte szállításait.

A harmadik helyen veszteglő Motorola bár részesedést vesztett, 0,2 százalékponttal 13,1 százalékra süllyedt, szállításai volumenének csökkenését megállította, és egy millióval több, 37,2 millió mobilt adott el. Éves szinten ugyanakkor 32,7 százalékkal zuhant vissza értékesítése. Teng ugyanakkor jeleit látja annak, hogy a vállalat kezdi összeszedni magát, és a negyedik negyedéves új kínálatával tovább folytathatja a növekedést. Elemzői vélemények szerint amennyiben a Motorola nem szedi össze magát, a lendületben lévő Sony Ericsson néhány negyedéven belül beérheti, és átveheti a globális harmadik helyét.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról