Szerző: Bodnár Ádám

2007. április 3. 13:22

Novatel: vállalati telefonszolgáltatás a Navigatortól

Internetalapú (VoIP) vállalati telefonszolgáltatást kínál a Navigator Informatika Zrt. távközlési üzletága, a Novatel. A vállalat már régóta kínált analóg telefonközponti megoldásokat céges ügyfeleknek, majd a VoIP-szolgáltatások iránti igényre válaszul tavaly ősszel indította el -- akkor még tesztüzemben -- saját internetalapú telefonját, amelyet már több mint 200 vállalati ügyfél használ.

[HWSW] Internetalapú (VoIP) vállalati telefonszolgáltatást kínál a Navigator Informatika Zrt. távközlési üzletága, a Novatel. A vállalat már régóta kínált analóg telefonközponti megoldásokat céges ügyfeleknek, majd a VoIP-szolgáltatások iránti igényre válaszul tavaly ősszel indította el -- akkor még tesztüzemben -- saját internetalapú telefonját, amelyet már több mint 200 vállalati ügyfél használ.

Költségprés

A Navigator a BellResearch adataira hivatkozva közölte, a hazai vállalatoknál a vezetékes hanghívások 10-15 százaléka már ma is VoIP-alapú, de a külföldi beszélgetések esetén ez meghaladja az 50 százalékot is. A cég előrejelzése szerint 2009-ben érkezik el az a pillanat, amikor a VoIP-hívások és a "hagyományos" telefonhívások aránya az előbbi javára billen át. Szintén a BellResearch jelentéséből derül ki, hogy a vállalatoknak 19 százaléka már felkészült a VoIP-telefonálásra, további 49 százaléknak pedig a rendszere felkészíthető a VoIP-ra. Érdekes módon a középvállalatoknál a legmagasabb (42%) a VoIP-ra fel nem készíthető cégek aránya.

A BellResearch szerint a középvállalatok 23 százaléka, a kisvállalatoknak pedig 12 százaléka határoz meg éves távközlési költségkeretet, ezek a -- jobbára évről évre stagnáló -- büdzsék azonban a cégek négyötödénél csak a meglevő infrastruktúra fenntartására, a hibák javítására, az elromlott berendezések pótlására elegendőek, a fejlesztésekre már nem jut pénz, a kisvállalatoknál pedig rendszerint a fenntartásra sem elegendőek.

30-80 százalékos megtakarítás

A Novatel szolgáltatásának alapja egy nyílt forráskódú techológián alapuló, saját fejlesztésű szoftveres alközpont (SoftPBX), amelynek bevezetése után nem csak a vezetékes hívások percdíjai csökkennek, hanem olyan fejlett funkciók is implementálhatók az ügyfeleknél, mint például a részletes híváslisták webes lekérdezése, interaktív telefonos menürendszer (call center), vagy személyes hangposta, amely akár e-mailben is képes az üzeneteket továbbítani. A Navigator állítása szerint a Novatel szolgáltatás leváltja, de akár ki is egészítheti a meglevő telefonalközpontot és a megendelést követően 10 nappal már használható, az átépítés pedig semmilyen fennakadással nem jár.

A 2 milliárdhoz közel
A tavaly 2 milliárd forintos forgalom közelébe jutó Navigator Informatika Zrt. az idén 350 milliós bevételt vár a Novatel üzletágtól, az év végére pedig a jelenlegi 200-ról 1000 fölé szeretné növelni a VoIP-szolgáltatás ügyfeleinek létszámát.

A cég azt ígéri, a Novatel szolgáltatást igénybevevők az alacsonyabb percdíjakon átlagosan három hónap alatt meg tudják takarítani a szükséges beruházások költségeit, ezt követően pedig csak a látványosan csökkenő telefonszámlán és a kiépült új szolgáltatásokon veszik észre, hogy VoIP-technológiára váltottak: a belföldi hívások esetén akár 30, a nemzetközi hívások esetén pedig akár 80 százalékkal is olcsóbbak lehetnek a hagyományos vezetékes szolgáltatásnál. A Novatel másodperc-alapon számláz, előfizetési díj és kapcsolási díj nem terheli az előfizetőt és adott esetben a telefonkészülékeit is megtarthatja.

Arra sincs feltétlen szükség, hogy a SoftPBX-et az ügyfélhez telepítsék, azt a Novatel saját adatközponjából szolgáltatásként is az előfizető rendelkezésére tudja bocsátani, ez tovább csökkenti a beruházási költségeket. Kérdésünkre válaszolva Róka Tamás, a Novatel vezetője elmondta, az internetszolgáltatás kimaradása esetére érdemes megtartani egy ISDN-vonalat a cégnél a telefonszolgáltatás folyamatosságának biztosítására. Róka ugyanakkor hozzátette, arra is volt már példa, hogy egy egész kerületben kimaradt a telefonszolgáltatás, és éppen a VoIP-technológiát használó cégek maradtak elérhetők.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról