Szerző: Bizó Dániel

2006. december 7. 08:35

Offenzívát indít jövőre a Samsung a mobilpiacon

[The Wall Street Journal/HWSW] Régóta a levegőben lóg, hogy a Samsung mobiltelefonos stratégiájának kiértékelését követően új irányt vesz, és nagy erővel belép az alsóbb kategóriás készülékek piacára is. A lépést a Nokia és a Motorola fejlődő piacokon elért sikerei kényszerítik, ezek a vállalatok az utóbbi időben olcsó modelljeikkel jelentős részesedést szereztek a globális tortából, méretgazdaságossági előnyhöz jutva.

[The Wall Street Journal/HWSW] Régóta a levegőben lóg, hogy a Samsung mobiltelefonos stratégiájának kiértékelését követően új irányt vesz, és nagy erővel belép az alsóbb kategóriás készülékek piacára is. A lépést a Nokia és a Motorola fejlődő piacokon elért sikerei kényszerítik, ezek a vállalatok az utóbbi időben olcsó modelljeikkel jelentős részesedést szereztek a globális tortából, méretgazdaságossági előnyhöz jutva.

A dél-koreai vállalat vezetői már egy éve is beszéltek arról, hogy a kizárólag prémium telefonokra koncentráló Samsung olcsóbb készülékekkel rukkol elő, mivel a világpiac nagyobb részén jelentős a kereslet irántuk. Bár Lí Ki-té, a mobilokért felelős elnök már tavaly szeptemberben elhintette ennek lehetőségét, ugyanakkor ezirányban semmi látható lépés nem történt, továbbá a vállalat pr-hadosztálya is igyekezett az elnök szavait úgy átkeretezni, hogy azok semmiképpen ne azt az üzenetet hordozzák, hogy a Samsung lejjebb ad a minőségből, és olcsó, silányabb telefonokat állít elő.

A Samsung piaci észesedése immár 2 éve csökken, az idei harmadik negyedévben 12,2 százalékra esett vissza, miközben a Nokia és a Motorola is jelentősen, több százalékponttal növelték szeletüket, 35,1 valamint 20,6 százalékra. Két évvel korábban a Samsung részesedése még 14,2 százalékot tett ki. Ez persze egy dinamikus piacon is növekvő forgalmat jelent, ugyanakkor a versenyhelyzet romlását mutatja. A Samsung átlagos értékesítési ára (ASP) 175 dollárt tett ki harmadik negyedévben, ami növekvő tendenciát mutat, eközben az olcsó modellek dömpingjével a Motorola és a Nokia 131 és 124 dolláros ASP-t mutatott fel.

A Samsung prémium termékekre alapozó stratégiája több okból is sebezhető. Egyrészt a fejlődő piacok árérzékenysége miatt a drága készülékek nem fogynak jól, másrészt pedig iparági és elemzői vélemények szerint a fejlett piacokon értékesített prémium telefonokon sem lehetséges extra profitrátát realizálni a rendkívül éles verseny miatt. Sőt egyesek megkockáztatják, hogy a Nokia és a Motorola a méretgazdaságosság előnyeit kiaknázva a felsőbb kategóriás modellekéhez hasonló profitárát képesek aratni, ergo a volumenhez képest arányosan magasabb részesedést is szereznek meg a nagyobb gyártók a piacon kitermelt profittömegből.

Lí ígérete szerint a Samsung jövőre offenzívába lendül, és a 60 dolláros vagy olcsóbb modellek arányát 10-15 százalék közé növeli szállításain belül, hogy területet nyerjen vissza. "A piacrészesedésünk nem fog egy helyben állni jövőre" -- fogadkozott az elnök a Wall Street Journal riporterének adott interjújában, egy Hong Kong-i kiállításon. Lí elmondta, hogy elsősorban a világ két legnépesebb országára, Indiára és Kínára koncentrálnak, miközben a prémium portfólió továbbra sem csorbul. A Samsung telefonjainak mintegy 60 százaléka rendelkezik zenelejátszási képességgel, és ezt az arányt továbbra is növelni kívánják -- szögezte le Lí.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról