Szerző: Bodnár Ádám

2006. szeptember 1. 13:09

Kihívások előtt a Samsung a mobiltelefonok piacán

A Samsung Electronics tegnap közölte, 2006-ban a korábbi várakozásoknál több mobiltelefon eladását várja, a koreai cég mostani előrejelzésében már 950 millió készülék eladását jövendöli -- jelentette be a Samsung G4 Forum rendezvényen Lee Ki-tae, a cég távközlési részlegének elnöke. Júliusban még 910 millió mobiltelefon eladásával számolt a cég. Piacelemzők szerint nem lehetetlen, hogy 2006-ban akár egymilliárd készülék is gazdára találjon, miután az első félében 470 millió mobiltelefont adtak el és a második félév hagyományosan erősebb az elsőnél.

[HWSW] A Samsung Electronics tegnap közölte, 2006-ban a korábbi várakozásoknál több mobiltelefon eladását várja, a koreai cég mostani előrejelzésében már 950 millió készülék eladását jövendöli -- jelentette be a Samsung G4 Forum rendezvényen Lee Ki-tae, a cég távközlési részlegének elnöke. Júliusban még 910 millió mobiltelefon eladásával számolt a cég. Piacelemzők szerint nem lehetetlen, hogy 2006-ban akár egymilliárd készülék is gazdára találjon, miután az első félében 470 millió mobiltelefont adtak el és a második félév hagyományosan erősebb az elsőnél.

Lee úgy véli, az idén piacra kerülő 950 millió mobiltelefonból a Samsung "gond nélkül" tud legalább 115 milliót szállítani, amivel tartani tudja saját célkitűzéseit. A koreai vállalat a harmadik legnagyobb mobiltelefon-gyártó a világon, részesedése nemrég még a második helyezett Motoroláét is megközelítette, az utóbbi negyedévek alatt azonban látványosan csökkent. Lee elismrte, hogy ez komoly problémát jelent a cégnek. Szakértők szerint egyelőre nem várható komoly változás ezen a téren.

Az IDC második negyedéves adatai szerint a Nokia a mobilpiac vezetője 33 százalékos részesedéssel, második az eladások 22 százalékát kézben tartó Motorola. A Samsung részesedése 11,2 százalékra esett vissza, szakértők szerint a csökkenés oka hogy a Samsungnak nincsenek vonzó készülékei az alacsony árkategóriában, ezért a fejlődő piacokon a Motorola és a Nokia továbbra is részesedést hódít majd el a koreai vállalattól.

Egyesek úgy vélik, a Samsungnak nincs markáns stílusa, amivel meg tudja különböztetni a vetélytársaktól. A cég legújabb, Ultra márkanéven forgalomba kerülő készülékei is mások által kijárt utat követnek, a szupervékony Motorola RAZR-re adott válasznak tekinthetők még akkor is, ha képességek és szolgáltatások tekintetében messze túlmutatnak az amerikai vállalat termékein. A szétnyitható Ultra Edition 9.9 például vékonyabb a RAZR-nél, ugyanakkor 240 x 320 pixeles kijelző, 2 megapixeles kamera, videorögzítés, zenelejátszás, digitális erősítő és Bluetooth sztereó headset támogatás egyaránt megtalálható benne. A telefon Microsoft Office, TXT, PDF, HTML és JPEG állományok megjelenítését teszi lehetővé, 80 megabájtos memóriáját pedig tovább lehet bővíteni.

A Samsung egyértelműen a mobiltelefon-ipar technológiai úttörői közé tartozik, azonban a vállalat által bemutatott újdonságok rendszerint más gyártók karrierjét alapozzák meg. A Samsungé volt például a világ első merevlemezes, zenelejátszós mobilja, a cég kínálatában jelent meg az első HSDPA-mobil is. A cégnek már 2005 elején volt mobiltelefonos tévéadások vételére alkalmas, szélesvásznú kijelzővel felszerelt modellje, valamint 5 megapixeles optikával felszerelt telefonja is. Szintén 2005-ben egy kézmozdulatokkal is vezérelhető készüléket is bemutatott a vállalat.

Lee szerint a hi-tech készülékeiről elhíresült vállalatnak az olyan új technológiák tömeges elterjedése hozhatja majd meg az áttörést, mint a mobiltelefonos tévé vagy a WiMAX. A Samsung G4 Forumon elhangzottak szerint a harmadik legnagyobb amerikai szolgáltató, a Sprint Nextel WiMAX-alapokon képzeli el szélessávú mobil internetszolgáltatását, ennek érdekében két év alatt 3 milliárd dollárt kíván WiMAX hálózatának kiépítésére költeni, amiben a Samsung mellett a Motorola és az Intel lesznek a partnerei. A Samsung távközlési berendezéseket és mobiltelefonokat szállít majd a szolgáltató részére.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról