Szerző: Bodnár Ádám

2006. július 13. 10:44

A magyarok az alacsonyabb árak miatt vásárolnak az interneten

Magyarországon a GKI Zrt. becslése szerint 2004-ben az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot, 2005-ben meghaladta a 19 milliárd forintot. 2006-ban közel 26-27 milliárd forint körül alakul majd a forgalom -- derül ki a felmérésből. Az online kiskereskedelmi szektor számára jó hír lehet, hogy a forgalom a korábbi években rendre felülmúlta az előrejelzéseket.

[HWSW] Magyarországon a GKI Zrt. becslése szerint 2004-ben az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot, 2005-ben meghaladta a 19 milliárd forintot. 2006-ban közel 26-27 milliárd forint körül alakul majd a forgalom -- derül ki a felmérésből. Az online kiskereskedelmi szektor számára jó hír lehet, hogy a forgalom a korábbi években rendre felülmúlta az előrejelzéseket.

Az online áruházak egyharmada a termékek többségét, további egyharmada pedig egy részét olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. Bár a legaktívabb hazai internetezők nem az árérzékeny társadalmi rétegből kerülnek ki, a GKI szerint az interneres kiskereskedelem forgalmát mégis elsősorban az árkedvezményekkel lehetne tovább növelni. A Fessel-GfK Piackutató Intézet májusi jelentéséből kiderült, Magyarországon a rendszeresen internetezőknek csupán 14 százaléka vásárolt már a világhálón és csupán egynegyedük mutat hajlandóságot az online vásárlásra.

A kutatás keretében 2006 első félévében közel 800 interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi áruházat keresett meg e-mailben a Gfk, azonban csak 53 kitöltött kérdőívet kapott vissza. A kitöltők között voltak olyan üzemeltetők, amelyek több áruházat is működtetnek, így ezek a kérdőívek aggregáltan tartalmazták a válaszokat. Ennek tükrében összesen közel 70 online áruház jelenlegi helyzete és jövőbeli várakozása alapján elemezték az elektronikus kereskedelem e színterét.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról