Szerző: Ady Krisztián

2006. május 31. 11:45

Az NEC a Matsushitával közösen csökkentené mobildivíziója veszteségeit

[Engadget] A japán NEC és Matsushita Electric -- utóbbi birtokolja többek között a közkedvelt Panasonic márkanevet is -- közösen próbáltúrrá lenni mobiltelefon-divízióik veszteségein, ezért megkezdték a tárgyalásokat a lehetséges együttműködéssel kapcsolatosan. Az NEC elnöke, Kaoru Yano nem árult el többet a lehetséges megoldásokról, azt azonban leszögezte, hogy szó sincs a két üzletág egyesítéséről, az NEC mobildivíziójának Matsushitába integrálásáról.

[Engadget] A japán NEC és Matsushita Electric -- utóbbi birtokolja többek között a közkedvelt Panasonic márkanevet is -- közösen próbáltúrrá lenni mobiltelefon-divízióik veszteségein, ezért megkezdték a tárgyalásokat a lehetséges együttműködéssel kapcsolatosan. Az NEC elnöke, Kaoru Yano nem árult el többet a lehetséges megoldásokról, azt azonban leszögezte, hogy szó sincs a két üzletág egyesítéséről, az NEC mobildivíziójának Matsushitába integrálásáról.

Az NEC és a Matsushita az első vállalatok közé tartoztak, melyek piacra dobták harmadik generációs, WCDMA (UMTS) telefonjaikat, azonban az elsőség ellenére sem voltak képesek jelentős sikereket elérni Japánon kívül. Ennek elsősorban a Motorola és a Nokia által teremtett versenyhelyzet volt az oka. Japán harmadik legnagyobb elektronikai konglomerátuma, az NEC nemrég jelentette be, hogy az elmúlt üzleti évben mobiltelefon-divíziója még mindig 15-16 milliárd jenes (~1,4 milliárd dolláros) üzemi veszteséget lesz kénytelen elkönyvelni az előző év 25 milliárd jenes deficitjét követően.

A Panasonic telefonokat fejlesztő és gyártó Matsushita ebben az üzleti évben 6 milliárd jenes nyereségre számít, míg az elmúlt üzleti évben 8,4 milliárd jenes veszteséget ért el. A tárgyalásokon az NEC és a Matsushita mellett a Texas Instruments Inc. is részt vesz. A cégekhez közel álló források szerint a tárgyalások a 3G-s telefonokban használt lapkák és szoftverek közös, költséghatékony fejlesztéseiről szólnak, melyek olcsóbb, versenyképesebb árú mobiltelefonokat szülhetnek mindkét vállalat számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról