:

Szerző: Bodnár Ádám

2006. május 15. 15:22

Piacon az ASUS fizikai gyorsítókártyája

A BFG után az Asustek is bejelentette az AGEIA PhysX chipjére épülő fizikai gyorsítókártyáját. A vállalat ígérete szerint a termék még ebben a hónapban az üzletekbe kerül, egyes amerikai webáruházak már fel is vesznek rá megrendeléseket, az árak 300 dollár (~62 ezer forint) körül alakulnak.

[HWSW] A BFG után az Asustek is bejelentette az AGEIA PhysX chipjére épülő fizikai gyorsítókártyáját. A vállalat ígérete szerint a termék még ebben a hónapban az üzletekbe kerül, egyes amerikai webáruházak már fel is vesznek rá megrendeléseket, az árak 300 dollár (~62 ezer forint) körül alakulnak.

Egyelőre azonban felesleges az üzletekbe rohanni, ugyanis mindezidáig mindössze egyetlen játék van a piacon, amely képes kihasználni a PhysX képességeit, a május elején megjelent Tom Clancy's Ghost Recon Advance, amely -- az Anandtech tesztje szerint legalábbis -- sokkal jobb, részletesebb fizikai effekteket hoz hardveres gyorsítással, ugyanakkor ezért némileg alacsonyabb megjelenítési sebességgel kell fizetni.

Az ASUS PhysX P1 egy PCI foglalatba illeszkedő kártya, amelyen az AGEIA fizikai gyorsítóchip mellett 128 megabájt GDDR3 memória is helyet kapott. Magát a PhysX chipet a TSMC állítja elő még 130 nanométeres csíkszélességgel, a lapka 125 millió tranzisztort tartalmaz és elég nagy a hőleadása ahhoz, hogy aktív hűtés szükségeltessen hozzá. A 733 MHz-es memória elméleti maximális sávszélessége másodpercenként 12 gigabájt. Az ASUS állítása szerint a PhysX P1 másodpercenként 20 milliárd utasítást képes végrehajtani.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 09:33

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.