Szerző: Bodnár Ádám

2006. április 19. 08:45:05

A hálózati berendezéseket gyártó részleg húzta le a Motorola nyereségét

A Motorola tegnap hozta nyilvánosságra első negyedéves pénzügyi eredményeit. Noha a vállalat által értékesített mobiltelefonok száma meredeken emelkedett, a nyereség mégis csökkent, ugyanis a hálózati berendezéseket szállító részleg igen gyatrán teljesített az ázsiai térségben.

[HWSW] A Motorola tegnap hozta nyilvánosságra első negyedéves pénzügyi eredményeit. Noha a vállalat által értékesített mobiltelefonok száma meredeken emelkedett, a nyereség mégis csökkent, ugyanis a hálózati berendezéseket szállító részleg igen gyatrán teljesített az ázsiai térségben.

Az év első három hónapjában a Motorola 10,01 milliárd dollár bevétel mellett 686 millió dollár, azaz részvényenként 27 cent profitot könyvelhetett el. Egy évvel korábban a vállalat 8,16 milliárdos forgalomról és 692 millió dollár nyereségről számolt be, ami részvényenként 28 centnek felel meg. Az elemzők átlagosan 10 milliárd dollár bevételt és részvényenként 29 centes profitot vártak, a vártnál gyengébb mutatók nyomán a Motorola-papírok árfolyama 1,28 dollárral 22,80 dollárra csökkent.

A negyedév srorán a Motorola 46,1 millió mobiltelefont értékesített, ez éves szinten 61 százalékos növekedést jelent. Ron Garriques, a mobiltelefonokért felelős részleg vezetője elmondta, az eladott készülékek közül a szupervékony RAZR modellek 18 millióval vették ki a részüket. A jelenlegi negyedévben a Motorola összesen mintegy 50 millió RAZR eladásával számol. A vállalat saját becslése szerint az első negyedévben mobilpiaci részesedése 21 százalékra emelkedett.

A hálózati berendezéseket forgalmazó divízió bevétele 14 százalékkal csökkent, miközben az üzemi eredménye 44 százalékot zuhant, az átszervezésekkel kapcsolatos költségeket leszámítva a nyereség 33 százalékkal csökkent. Ez volt a Motorola egyetlen részlege, amely gyengülő mutatókról számolt be.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 07:55

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.