Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Csökkenni kezdett a kéretlen reklámlevelek száma -- vagy mégsem?

Bodnár Ádám, 2004. december 28. 10:52
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A legnagyobb amerikai internetszolgáltató, az America Online (AOL) adatai szerint az idén 75 százalékkal csökkent a kéretlen reklámélevelek száma. Az év első tizenegy hónapjában az AOL-hoz napi átlagban 2,2 millió panasz érkezett spam miatt, míg egy évvel korábban napi 11 millió. Az AOL-nak 24 millió előfizetője van.

[HWSW] A legnagyobb amerikai internetszolgáltató, az America Online (AOL) adatai szerint az idén 75 százalékkal csökkent a kéretlen reklámélevelek száma. Az év első tizenegy hónapjában az AOL-hoz napi átlagban 2,2 millió panasz érkezett spam miatt, míg egy évvel korábban napi 11 millió. Az AOL-nak 24 millió előfizetője van.

Az AOL szűrői által spamként azonosított levelek száma az év végén már "csak" napi 1,2 milliárd volt, ez csupán a fele a tavalyinak. A vállalat szerint a csökkenés oka az egyre hatékonyabb szűrők bevezetése mellett a szigorú törvényekben is keresendő, amelyek miatt a spammerek számára már kevéssé kifizetődő a levélküldés. Az AOL szóvivője elmondta, hogy a kéretlen reklámlevelek csökkenése miatt a vállalat számítógépei ma már 22 százalékkal kevesebb e-mailt dolgoznak fel, mint egy éve.

A cég azonban elismeri, hogy a jelenség nem feltétlen igaz az összes internetszolgáltatóra, vagy az internet egészére. A vállalati e-mailek biztonságával foglalkozó Tumblewees Communications adatai szerint a spamek száma továbbra is növekedik, és ma már a cégekhez bejövő levélforgalom 80 százalékát teszi ki, szemben a tavalyi 55 százalékkal. A Tumbleweed becslései szerint novemberben több mint 2 billió (ezer milliárd) spam utazott a világhálón és a számuk decemberben további 25 százalékkal nőtt.