Szerző: Bodnár Ádám

2004. december 28. 10:52

Csökkenni kezdett a kéretlen reklámlevelek száma -- vagy mégsem?

A legnagyobb amerikai internetszolgáltató, az America Online (AOL) adatai szerint az idén 75 százalékkal csökkent a kéretlen reklámélevelek száma. Az év első tizenegy hónapjában az AOL-hoz napi átlagban 2,2 millió panasz érkezett spam miatt, míg egy évvel korábban napi 11 millió. Az AOL-nak 24 millió előfizetője van.

[HWSW] A legnagyobb amerikai internetszolgáltató, az America Online (AOL) adatai szerint az idén 75 százalékkal csökkent a kéretlen reklámélevelek száma. Az év első tizenegy hónapjában az AOL-hoz napi átlagban 2,2 millió panasz érkezett spam miatt, míg egy évvel korábban napi 11 millió. Az AOL-nak 24 millió előfizetője van.

Az AOL szűrői által spamként azonosított levelek száma az év végén már "csak" napi 1,2 milliárd volt, ez csupán a fele a tavalyinak. A vállalat szerint a csökkenés oka az egyre hatékonyabb szűrők bevezetése mellett a szigorú törvényekben is keresendő, amelyek miatt a spammerek számára már kevéssé kifizetődő a levélküldés. Az AOL szóvivője elmondta, hogy a kéretlen reklámlevelek csökkenése miatt a vállalat számítógépei ma már 22 százalékkal kevesebb e-mailt dolgoznak fel, mint egy éve.

A cég azonban elismeri, hogy a jelenség nem feltétlen igaz az összes internetszolgáltatóra, vagy az internet egészére. A vállalati e-mailek biztonságával foglalkozó Tumblewees Communications adatai szerint a spamek száma továbbra is növekedik, és ma már a cégekhez bejövő levélforgalom 80 százalékát teszi ki, szemben a tavalyi 55 százalékkal. A Tumbleweed becslései szerint novemberben több mint 2 billió (ezer milliárd) spam utazott a világhálón és a számuk decemberben további 25 százalékkal nőtt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról