Szerző: Ady Krisztián

2004. május 20. 14:34

Sokan nem jelentik be a címváltozást -- számhordozási tapasztalatok a Vodafone-tól

Május 1-től, azaz három hete élhetnek a mobil számhordozás lehetőségével, és élvezhetik a komplikációmentes szolgáltatóváltás előnyeit hazai mobilelőfizetők. A Vodafone Magyarország Rt. sajtótájékoztató keretében számolt be az elmúlt három hét tapasztalatairól és egészen friss, alig néhány órája lezárt számokat, adatokat árult el a számhordozást kérelmező ügyfelekkel kapcsolatosan.

[HWSW] Május 1-től, azaz három hete élhetnek a mobil számhordozás lehetőségével, és élvezhetik a komplikációmentes szolgáltatóváltás előnyeit hazai mobilelőfizetők. A Vodafone Magyarország Rt. sajtótájékoztató keretében számolt be az elmúlt három hét tapasztalatairól és egészen friss, alig néhány órája lezárt számokat, adatokat árult el a számhordozást kérelmező ügyfelekkel kapcsolatosan.

A mobil számhordozás szabályait rögzítő kormányrendelet 2004. március 18-án jelent meg, rendkívül rövid időt -- mindössze kevesebb, mint másfél hónapot -- hagyva a számhordozás tényleges megvalósítására, amely komoly feladat elé állította a Vodafone-t és a többi mobilszolgáltatót is. A projekt során a Vodafone-nál 294 terméket, szolgáltatási elemet, valamint 734 napi rutin feladatot kellett ellenőrizni vagy módosítani. A teljes projekt megvalósítása a Vodafone-nál 1-2 milliárd körüli összegbe került, a végösszeg inkább a nagyobb összeghez áll közelebb.

A számhordozással kapcsolatos eddigi főbb mutatók a Vodafone-nál:

  • Összes kérés Vodafone-hoz történő hordozásra vonatkozóan: 1461
  • Összes kérés Vodafone-tól történő hordozásra vonatkozóan: 839
  • Végrehajtott Vodafone-hoz történő hordozások: 231
  • Végrehajtott Vodafone-tól történő hordozások: 89

    Az elutasított hordozási kérések legfőbb indokai (Vodafone bejövő és kimenő összesített):

  • Előfizetői adatok nem egyeznek (49%)
  • Lejárt vagy élő számlatartozás (34%)
  • Egykapus kérések aránya Vodafone-hoz és Vodafone-tól történő hordozási igényeknél: 79%

    A számhordozási kérelmek döntő többsége egykapus kérelem volt, mely során az előfizető annál a szolgáltatónál kérelmezi a számhordozást, melyhez csatlakozni szeretne, a régi szolgáltatót -- elméletileg -- nem szükséges felkeresni.

    Az adatok elemzését követően kiderült azonban, hogy sokan a bőséges tájékoztatás ellenére sem ismerik eléggé a számhordozás feltételeit. Számos esetben az előfizetők nem egyeztették adataikat az elhagyni kívánt szolgáltatónál a számhordozási folyamat elindítása előtt, s az ott rögzített előfizetői adatok nem egyeztek meg az új szolgáltatónál megadottakkal.

    A számhordozás feltételei a következők:

  • Aktív, élő telefonszám
  • Saját névre szóló előfizetői szerződés (a számot csak a tulajdonosa hordozhatja!)
  • Egyező előfizetői adatok (az átadó szolgáltatónál rögzítettekkel)
  • Kifizetett vagy lejárt "hűségnyilatkozat"
  • Fennálló tartozások rendezése (beleérve minden már elkészült számlát)
  • 30 napnál régebbi előfizetés / az utolsó hordozás óta legalább 30 nap eltelt

    Fontos megjegyezni, hogy "Fennálló tartozások rendezése" azt jelenti, hogy a már kiállított, de esetleg még postán lévő számlát is rendezni kell a számhordozási folyamat megkezdésekor, vagy az azt követő 1-2 napon belül, különben a számhordozás nem hajtható végre.

    A Vodafone-nál az egykapus számhordozási folyamat rendkívül egyszerű, az előfizetőnek ugyanis csak egyszer kell betérnie a Vodafone üzleteibe: a számhordozási folyamat elindítása mellett rögtön SIM-kártyát is kap egy már élő 70-es mobilszámmal -- esetleg vásárolt telefonnal --, mely előre egyeztetett napon és időpontban, 18 és 22 óra között vált telefonszámot a hordozott számra. Az előfizető erről SMS-ben is értesítést kap.

    A hűségnyilatkozatok mellett a másik leggyakoribb problémát a hálózatfüggő mobiltelefonok kikódoltatása jelenti a mobilelőfizetők számára, mely volt éppen olcsó mulatság volt május 1-éig. Május 1-ét követően a Vodafone 20 ezer forintról bruttó 2500 Ft-ra csökkentette a hálózatfüggő mobiltelefonok kikódolásának költségét azoknak az előfizetőknek, akiknek már lejárt a két éves hűségnyilatkozatuk.

  • Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

    a címlapról