Szerző: mz

2000. május 26. 20:56

Virtuális világ betegeknek

HIRDETÉS

Az Internet-társadalom interfészét kutató tudósok ezen a nyáron olyan klinikai tesztelést terveznek, melynek tárgya egy lehetséges online virtuális világ lesz.
A résztvevők, 80 rákos beteg és ápolóik egy testreszabható virtuális világhoz nyernek hozzáférést. A világ egy 3D megjelenésű, jelszóval védett portálon keresztül érhető el, melyen keresztül a résztvevők többszereplős játékokban vehetnek részt, csevegőszobákban beszélgethetnek, virtuális ajándékboltokat látogathatnak meg, ingyenes ajándékokat küldhetnek a többi résztvevőnek, újságokat olvashatnak, illetve minden lehetőséget kihasználhatnak a többiekkel való kapcsolatteremtésre és kapcsolattartásra.
A virtuális világot a valódi alapján tervezték meg, a kórház folyosóját is lemodellezték, illetve a valódi életben találtakhoz hasonló karakterek népesítik be, nem rajzfilmfigurák. A kísérlet résztvevői felismerhetik egymást, akár integethetnek is egymásnak a termeken keresztül, mitöbb, apró szívek segítségével flörtölhetnek is. Egy virtuális auditórium segítségével közösségi eseményeket is rendezhetnek.
A kutatási program egy felújított rákkutatási intézmény és a Microsoft Research Virtual Worlds Group együttműködésének eredménye. (Ki hitte volna, hogy a Microsoft ilyen érdekes dolgokkal is foglalkozik.) A Microsoft állta a projekt költségeit, illetve a Virtual Worlds Group tevezési segítséget nyújtott a virtuális világ elkészítéséhez.
A nyárra tervezett próbaüzem célja az, hogy kiderítse, például a páciensek társadalmi támogatása előmozdítható-e hasonló módon, illetve hogyan érinti egy hasonló lehetőség az ápolók munkáját. Ha a kísérlet sikeres lesz, 2001 első felében egy nagyobb méretű tervezet is indul.
A rákos betegek képzeletbeli világa a HutchWorld névre hallgat, a Microsoft Virtual Worlds Platform rendszerre épül, mely szinkron és aszinkron kommunikációs lehetőséget biztosít, illetve webes integrációt. Felhasználja a cég COM, ActiveX és DirectX technológiáit. A cég körülbelül 15 tudóst foglalkoztat annak kutatására, hogy milyen területeken és milyen módszerekkel használhatók fel a virtuális világok a tisztán szociális jellegű alkalmazások mellett, mint például távtanulás és e-kereskedelem. A cég nonprofit cégek számára elérhető tette a felhasznált platform forráskódját.
a címlapról