Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 13. 12:32

Decemberben rekordott döntött a kéretlen emailek aránya

[ZDNet] A MessageLabs jelentése szerint decemberben jelentősen növekedett a kéretlen reklámlevelek aránya: a vállalat ügyfeleinél található szűrők statisztikái azt mutatják, hogy a beérkező emailek 65 százaléka spam volt. A MessageLabs szűrői az év utolsó hónapjában több mint 24 terabyte-nyi emailt vizsgáltak át. Szeptemberben a kéretlen reklámok aránya 43,7 százalék volt, októberre 50,5 százalékra, novemberre pedig 55,1 százalékra nőtt.

[ZDNet] A MessageLabs jelentése szerint decemberben jelentősen növekedett a kéretlen reklámlevelek aránya: a vállalat ügyfeleinél található szűrők statisztikái azt mutatják, hogy a beérkező emailek 65 százaléka spam volt. A MessageLabs szűrői az év utolsó hónapjában több mint 24 terabyte-nyi emailt vizsgáltak át. Szeptemberben a kéretlen reklámok aránya 43,7 százalék volt, októberre 50,5 százalékra, novemberre pedig 55,1 százalékra nőtt.

Noha a vállalat elismeri, hogy szolgáltatásukat elsősorban azok a cégek veszik igénybe, amelyek amúgy is sok spamet kapnak, az adatok szerint a kéretlen reklámlevelek száma folyamatosan növekedik. A MessageLabs számos spamcsapdát üzemeltet, amelyek a beérkező levelek számának drámai emelkedéséről tanúskodnak.

A spamcsapdák célja, hogy minél több kéretlen reklámlevelet fogjanak el tanulmányozás és elemzés céljából. Az ide érkező levelek szolgálnak mintául a spamszűrők fejlesztéséhez, teszteléséhez. A rendszer alapjául soha nem használt email-címek szolgálnak, így az ide érkező levelek kizárólag kéretlen reklámok.

A spammelők legújabb trükkjei közé tartozik a levelek tárgyának véletlenszerű megválasztása, valamint a grafikát tartalmazó spamek küldése. Utóbbi esetben a levél törzse egyetlen képet tartalmaz, amely az internet tetszőleges szerverén kerül elhelyezésre. Ezek az emailek átjutnak az egyszerű spamszűrőkön, mivel nem tartalmaznak szavakat, amelyekre keresni lehetne.

Ennek a megoldásnak az előnye még, hogy egyszerűen lekövethető, kik és hányszor olvasták el a levelet, azaz töltötték le a grafikát a szerverről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról