:

Szerző: Bodnár Ádám

2003. november 20. 12:03

Az interneten vásárlók elégedettek, de még mindig sokan tartanak a veszélyektől

[NRC] A NRC-TNS kutatási adatai alapján megállapítható, hogy a hetente többször internetezők több mint egyharmada már rendelt valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül. A megkérdezettek 1,1 százalékának volt inkább negatív, míg 28,3%-ának inkább pozitív tapasztalata.

[NRC] A NRC-TNS kutatási adatai alapján megállapítható, hogy a hetente többször internetezők több mint egyharmada már rendelt valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül. A megkérdezettek 1,1 százalékának volt inkább negatív, míg 28,3%-ának inkább pozitív tapasztalata.

A válaszadók több mint fele már vásárolt is az internet segítségével, ez a rendeléstől annyiban tér el, hogy ez esetben a fizetés maga is online módon (számítógépen ill. telefonon keresztül vagy utánvétellel) történik. Ez az arány azért ilyen magas, mert az olyan, néhány száz forintos vásárlás, mint például a csengőhang-letöltés is ebbe a kategóriába tartozik. Róluk is elmondható, hogy nagy többségük (46,5%) inkább pozitív tapasztalatokat szerzett, s csak igen elenyésző hányaduk (1,9%) vélekedett negatívan a benyomásairól.

Az online vásárlás lehetőségeit kihasználók közül legtöbben könyvet vásároltak (52,3%) az interneten. Mintegy 30 százalékuk már vásárolt vagy rendelt a neten hardvert, szoftvert, CD-t, kazettát, videokazettát, szórakoztató elektronikai cikkeket és háztartási eszközöket. Emellett szintén jelentős azok száma, akik a színház-, vagy mozijegyet, élelmiszert, italt és újság vagy folyóirat előfizetést preferálták. Az online vásárlók legkevésbé virágot, részvényeket, értékpapírokat és bútort szereztek be a világháló segítségével.

A szolgáltatások közül a legnépszerűbbek az online vásárlók körében a mobiltelefonnal kapcsolatos szolgáltatások igénybevétele. Az online vásárlók fele vett már igénybe ilyen szolgáltatást. Az állásfigyelés, a banki szolgáltatások, az üdüléssel és szórakozással kapcsolatos szoláltatások szintén nagyon keresettek az interneten. Ennél valamivel kevesebben használták az internetet utazási és biztosítási szolgáltatások igénybevételére.

Az internetezők szerint az online vásárlásnál a legfontosabb szempontok a biztonság, az árkedvezmények, a gyorsaság és a kényelem. Emellett azonban sokakat csábítanak a könnyen elérhető termékinformációk, a 24 órás elérhetőség, az online vásárlással járó többletszolgáltatások, a törzsvásárlói árengedmény és a fizetési lehetőségek sokszínűsége. Az online vásárlók tehát leginkább azt preferálják ebben a módszerben, hogy így könnyedén és gyorsan, akár éjszaka is a monitor előtt ülve pillanatok alatt, különösebb utánjárás nélkül elintézhetik a keresett áruk beszerzését.

Azok, akik eddig még nem vásároltak az interneten keresztül, éppen a legalapvetőbb szempontokat tartják megoldhatatlannak online vásárlás esetében. Legfőbb magyarázatként azt említették meg, hogy ők szeretik személyesen megfogni, megnézni az árut, ami online vásárlás esetében nem lehetséges. Emellett aggódnak az online vásárlás negatív következményeitől és veszélyeitől, többek között a személyes adatokkal és a banki titkos jelszóval való visszaélés lehetőségétől. Sokan tartanak attól, hogy az internetes vásárlás adminisztratív hibákat eredményezhet, vagy, hogy olyan költségeket is felszámolhatnak nekik, amiről nem tájékoztatták őket előre. A szállítás pluszköltsége és az online vásárlás bonyolultsága is sokakat riaszt vissza az internetes vásárlástól.

Ezek látszólag ellentmondó adatok, hisz láthatjuk, hogy azok, akik még nem próbálták az online vásárlás lehetőségeit, pont azoktól a veszélyektől aggódnak leginkább, amit az internetes vásárlók a legfőbb előnyöknek tartanak. Ennek két fő oka lehet; egyrészt Magyarországon az emberek még nem igazán bíznak az online lehetőségek biztonságában, másrészt sokan tudatlanok a témában, így félnek olyan új lehetőségeket kipróbálni, amihez nem igazán értenek.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 15:35

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.