Szerző: Bodnár Ádám

2003. június 3. 12:16

Az első negyedévben 18 százalékkal növekedett a mobiltelefon-piac

A vártnál jobban teljesített a mobiltelefon-ipar az első negyedévben. A Gartner Dataquest adatai szerint a tavalyi év első negyedévéhez képest az eladások 18 százalékkal 112,7 millió darabra nőttek.

A vártnál jobban teljesített a mobiltelefon-ipar az első negyedévben. A Gartner Dataquest adatai szerint a tavalyi év első negyedévéhez képest az eladások 18 százalékkal 112,7 millió darabra nőttek.

Az erőteljes növekedés mögött a színes kijelzővel és kamerával felszerelt készülékek népszerűsége, illetve a legalsó kategóriás telefonok iránti kereslet növekedése áll. Az olcsó mobilok egyre több vonzó tulajdonsággal -- például többszólamú csengőhangokkal -- rendelkeznek, és ez vonzó a vásárlók számára.

"A mobiltelefongyártók jól lovagolták meg a készülékcsere-hullámokat és negyedéves rekordot döntöttek" -- mondta Bryan Prohm, a Gartner vezető elemzője. "Minden régióban jelentős volt a kereslet, ezen adatok alapján valószínű hogy a piac idén kétszámjegyű százalékos növekedést produkál az idén. Még 470 millió eladott készülék is elképzelhető."

Noha a Nokia növelte eladásait, a vállalat részesedése a negyedik negyedévben elért 36,2 százalékról 25 százalékra csökkent. A Gartner szerint a finn cégnek a GSM-rendszert használó országokban összesen több mint 50 százalékos a részesedése, azonban a Nokia ezt az év hátralevő részében minden bizonnyal tovább tudja növelni.

Az első negyedév során a Nokia 39,5 millió készüléket értékesített, a második Motorola 16,6 milliót, a Samsung 11,9 milliót. A Motorola részesedése 16,9 százalékról 14,7 százaékra csökkent, a Samsungé 9,3 százalékról 10,5 százalékra nőtt.

A negyedik helyezett Siemens részesedése 8,2 százalékról 7,6 százalékra csökkent, a Sony Ericsson részesedése 5,4 százalékról 4,8 százalékra esett vissza, de a svéd-japán vegyesvállalat még így is meg tudta előzni az LG-t és elcsípte az ötödik helyet. Az LG részesedése 4,5 százalék volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról