Szerző: Ady Krisztián

2002. szeptember 9. 09:10

Különleges Doom 3 effektek a Quake első részében

A Quake első részének szabadon felhasználható motorja az alapja annak a különleges modnak, melyet Charles Hollemeersch készít. A program érdekessége, hogy több olyan effektet fog tartalmazni, melyet csak a jelenleg fejlesztés alatt álló Doom 3 fog tudni produkálni. Ilyen algoritmus a tárgyakra vetődő valós idejű árnyék, és a különböző különálló fényforrások kezelése, vagy az élethű víz-, tükör- és üvegábrázolás.

A Quake első részének szabadon felhasználható motorja az alapja annak a különleges modnak, melyet Charles Hollemeersch készít. A program érdekessége, hogy több olyan effektet fog tartalmazni, melyet csak a jelenleg fejlesztés alatt álló Doom 3 fog tudni produkálni. Ilyen algoritmus a tárgyakra vetődő valós idejű árnyék, és a különböző különálló fényforrások kezelése, vagy az élethű víz-, tükör- és üvegábrázolás.

A Tenebrae nevű mod honlapján rengeteg érdekesség található, valamint külön összehasonlító képeket is mellékeltek a készítők. A program futtatásához egy 64 MB RAM-mal megtámogatott 600 MHz-es processzort és egy GeForce videókártyát ajánlanak. De mindenképpen szükségünk lesz a Quake első részére is. Utóbbiból elég egy shareware verzió is.

A honlapról letölthető a csupán 1,4 MB-os forráskód, valamint a legutóbbi kipróbálható verzió is.

A legendás Doom akciójáték harmadik részét már két éve várják a játékosok -- ekkor röppentek fel az első pletykák a fejlesztéséről. John Carmack, az id vezető programozója az évek során már több helyen is bemutatta a Doom új technológiáit. Az első videót a 2002 májusában megrendezett E3-as kiállításon mutatták be a szakújságíróknak.

Az Activision három hónapja kiadott közleménye szerint a Doom III-mat jelenleg PC-re fejlesztik, de a jövőben nem kizárt egy xboxos átirat sem. John Carmack, a QuakeCon 2001 rendezvényen még úgy nyilatkozott, hogy az Xbox a tökéletes konzol a Doom III megjelentetésére, ezzel szemben a PlayStation 2 egyszerűen nem rendelkezik elegendő számítási teljesítménnyel a játék futtatására.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról