Szerző: Barna József

2002. augusztus 29. 18:09

Drámai mértékben nő a kéretlen elektronikus levelek száma

[ZDNet] A kéretlen levelek (spam) száma drámai mértékben megnövekedett az utóbbi időszakban. Egyes elemzők szerint a magánemberek számára is terhes üzenetek már-már veszélyeztetik a vállalatok produktivitását.

[ZDNet] A kéretlen levelek (spam) száma drámai mértékben megnövekedett az utóbbi időszakban. Egyes elemzők szerint a magánemberek számára is terhes üzenetek már-már veszélyeztetik a vállalatok produktivitását.

A vállalatok és internetszolgáltatók számára spamszűrést kínáló Brightmail adatai szerint a kéretlen levelek immár az interneten küldött összes üzenet 36%-át teszik ki, míg egy évvel korábban részarányuk mindössze 8% volt. Elemzők szerint a postaládába érkező szemét kiválogatása egyre komolyabb feladatot ró a netre csatlakozó vállalatok alkalmazottaira is. A Gartner piackutató cég becslése szerint egy 10 000 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalat számára akár évi 13 millió dolláros kárt is okozhat csak a hálózaton belülről küldött spamek miatti produktivitás-csökkenés.

Az amerikai Cypress Semiconductors vezetőinek becslése szerint tavaly még minden húsz valódi üzenetből csupán egy volt kéretlen levél, mára minden negyedik az. A cég ezért fizetett elő a Brightmail szolgáltatására, amelynek segítségével jelentősen csökkenthető a spamek száma. A Brightmail a vírusirtó szoftverekhez hasonló egyedi programot használ a kéretlen levelek tömegének kiszűrésére. A rendszer többek között lehetővé teszi új levelek feltöltését, amelyet felhasználva a cég tovább finomítja a szűrőket. Ugyanakkor minden hasonló szolgáltatásnál fennáll annak a veszélye, hogy a szűrőn valós üzenetek is fennakadnak.

A szolgáltatók szerint a kéretlen levelek arányának ugrásszerű növekedése összefügg a spamszűrő szolgáltatások megjelenésével is. Ugyanis a szűrők hatását kompenzálandó a spammerek jóval nagyobb mennyiségben postázzák a tolakodó üzeneteket. Mind a szolgáltatók, mind pedig a vállalatok a spamellenes törvények bevezetésétől várnak javulást.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról