Szerző: Barna József

2002. július 5. 19:01

Új szolgáltatásokkal igyekszik visszacsábítani a látogatókat az AltaVista

[Reuters, ComputerWire] A hosszú idő óta téli álmát alvó, ám egykor a legnépszerűbb internetes keresőnek számító AltaVista néhány új szolgáltatás bevezetésével kívánja megkönnyíteni a felhasználók számára a keresett kifejezések gyorsabb felkutatását.

[Reuters, ComputerWire] A hosszú idő óta téli álmát alvó, ám egykor a legnépszerűbb internetes keresőnek számító AltaVista néhány új szolgáltatás bevezetésével kívánja megkönnyíteni a felhasználók számára a keresett kifejezések gyorsabb felkutatását.

A Prisma motor minden egyes kereséshez 12 alkategóriát rendel, melyekre kattintva tovább finomítható a keresés. Így például az "eagles" keresőszó begépelése után a ragadozó madárról sem megfeledkezve az Eagles dalszövegeitől egészen a Philadelphia Eagles csapatáig választhatunk, merre is folytatjuk tovább a kutatást.

A szolgáltatás a más oldalakon megszokott asszociációknál valamivel relevánsabb eredményeket látszik adni. Ráadásul az szinte bizonyosan megjósolható, hogy ha például egy filmcímre keresünk rá, a 12 alkategóriában a szereplőknek, készítőknek vagy filmhősöknek szentelt honlapok kiemelt prioritással szerepelnek.

Az AltaVista szóvivője elmondta, hogy az egyre duzzadó internetes tartalomban történő eligazodás segítése miatt volt szükség az új szolgáltatás bevezetésére. A cég a rendszer bétatesztje során egyben azt tapasztalta, hogy a Prismának köszönhetően a látogatók több időt töltenek el az oldalon.

Amint az ismert, az AltaVista népszerűsége az utóbbi időben erősen visszaesett az olyan riválisok javára, mint amilyen a Google, a Teoma, az AllTheWeb vagy a WiseNut. Ezek többsége is rendelkezik a Prismához hasonló szolgáltatással, de az AltaVista véleménye szerint saját motorjuk a konkurensekénél relevánsabb osztályozást tesz lehetővé.

További újítás az AltaVista működésében, hogy az "AND" (és) operandus használata az egyszerű kereséseknél már nem szükséges, ugyanis a motor a szóközzel elválasztott szavak között alapértelmezésben feltételezi e logikai kapcsolatot. Nőtt a kereső által indexelt oldalak száma is, mégpedig 1,1 milliárdra. Ez azonban még így is csupán fele az AllTheWeb (2,1 milliárd oldal) és a Goggle (2,07 milliárd oldal) által fürkészett oldalak számának.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról