Szerző: Barna József

2002. június 14. 19:24

A HP nem tart a Dell esetleges nyomtatópiaci megjelenésétől

[CNET] Amint arról korábban beszámoltunk, a Bear Stearns egyik elemzője közel egy hónapja egy Michael Dell-lel folytatott beszélgetésre hivatkozva arról számolt be, hogy a Dell erősen gondolkodik azon, hogy belép az igen jövedelmező nyomtatópiacra. Wall Street-i elemzőket és befektetőket azóta is foglalkoztatja e lehetőség, mely legkényelmetlenebbül a piacon domináns pozícióban lévő Hewlett-Packardot érintené. A HP azonban nem tart attól, hogy a Dell komoly veszélyt jelenthetne a cég nyomtató-üzletágára.

[CNET] Amint arról korábban beszámoltunk, a Bear Stearns egyik elemzője közel egy hónapja egy Michael Dell-lel folytatott beszélgetésre hivatkozva arról számolt be, hogy a Dell erősen gondolkodik azon, hogy belép az igen jövedelmező nyomtatópiacra. Wall Street-i elemzőket és befektetőket azóta is foglalkoztatja e lehetőség, mely legkényelmetlenebbül a piacon domináns pozícióban lévő Hewlett-Packardot érintené. A HP azonban nem tart attól, hogy a Dell komoly veszélyt jelenthetne a cég nyomtató-üzletágára.

Jeff Clarke, a HP integrációért felelős alelnöke tegnap a Bear Stearns által szervezett technológia konferencián ideje jelentős részét a Dell terveivel kapcsolatos kérdések megválaszolásával volt kénytelen tölteni. Mint elmondta, ahhoz, hogy a nyomtatópiacon életképes alternatívát kínáljon egy cég, mind szellemi tőkével, mind pedig disztribúciós lánccal kell rendelkeznie. Minthogy pedig a Dellnek egyik sincsen, erősen kétséges, hogy sikeres lehetne e piacon. Hozzátette, hogy a Dell a cég által alkalmazott közvetlen értékesítési módszer miatt semmiféle tapasztalattal nem rendelkezik a kiskereskedelemben.

Azonban a hallgatóságot ez az érvelés nem győzte meg. Többen is hangsúlyozták, hogy e kérdés rendkívül fontos a HP további üzletmenetének szempontjából, valamint hogy a Dell még sosem vallott kudarcot terveivel. Clarke így kénytelen volt részletesen foglalkozni a kellemetlen kérdéskörrel. Kibontva érveit azzal folytatta, hogy a Dell előtt két lehetőség áll a piacra történő belépésre, ám egyik sem életképes. Hiszen ha a Dell saját maga gyártana nyomtatókat, hatalmas összegekbe kerülne az ehhez szükséges szellemi tőke megvásárlása. A Compaq hasonló okok miatt vetette el ilyen irányú ambícióit 1998-ban.

A másik lehetőség, mondta Clarke, hogy a Dell szövetséget köt egy nyomtatógyártó céggel. Ebben az esetben azonban a nyereségen osztoznia kellene a két cégnek, ráadásul a Dellnek nincs tapasztalata a kiskereskedelmi eladások terén, így ez sem működőképes elgondolás. Ráadásul, tette hozzá, a Dell sikertelenül próbált belépni a tárolási eszközök piacra, hiszen kénytelen volt az EMC szövetségre lépni.

A Dell nem kívánt nyilatkozni azzal kapcsolatban, hogy valóban fontolgatja-e a nyomtatópiaci szerepvállalást, azonban a cég szóvivője hibásnak tartotta a cég kiskereskedelmi tapasztalatlanságát hangsúlyozó érvelést. Mint a szóvivő elmondta, a Dell közvetlen kapcsolata a felhasználókkal hatékonyabb értékesítési forma, mi több, a cég már jó ideje sikerrel forgalmazza más gyártók nyomtatóit.

Amint azt ismert, a Dell jelenleg is forgalmaz nyomtatókat számítógép-konfigurációi mellé, ám ezek kivétel nélkül más gyártók, így a Hewlett-Packard, a Lexmark, az Epson vagy a Canon termékei. Közismert ugyanakkor, hogy e piacon a legnagyobb bevételt nem maguknak a nyomtatóknak az értékesítéséből lehet realizálni, hanem a hozzájuk tartozó kiegészítő alkatrészek, tonerek és tintapatronok eladásából.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról