Szerző: Vörös Péter

2002. április 24. 10:34

Kína már második helyen áll az otthoni internetezés terén

[CNET, Reuters] Az AC Nielsen piackutató cég hétfőn bejelentette, hogy Kína immár az USA mögött a második helyen áll a világon az otthoni internetezés terén, mivel a világ legnépesebb országa megelőzte Japánt.

[CNET, Reuters] Az AC Nielsen piackutató cég hétfőn bejelentette, hogy Kína immár az USA mögött a második helyen áll a világon az otthoni internetezés terén, mivel a világ legnépesebb országa megelőzte Japánt.

A piackutató cég ezzel együtt azt is megjegyezte, hogy a internet penetrációs ráták továbbra is viszonylag alacsonyak maradhatnak, amíg Kínában nem lesz több telefonvonal és amíg a kínaiak nem láthatnak több olyan online tartalmat, amit szeretnének.

Az AC Nielsen szerint Kínában 56,6 millió embernek van otthoni hozzáférése az internethez, a piackutató cég felmérése egy 1000 fős mintán alapul, a méréseket az első negyedévben végezték.

Az AC Nielsen felmérései szerint az USA-ban 166 millió embernek van otthoni internet hozzáférése, míg Japánban ez a szám 51,3 millió.

Bár a kínai otthoni felhasználók száma önmagában lenyűgöző, azonban ezek az ország 1,3 milliárdos lakosságából mindössze 5,5%-os tesznek ki.

Hans Yu, a Nielsen/NetRatings China ügyvezető igazgatója egy sanghaji sajtótájékoztatón elmondta, hogy még mindig jelentős a távolság Kína és a világ vezető országai között.

Összehasonlításként: Kanadában a háztartások 60,8%-ában van internet hozzáférés, ezzel az USA északi szomszédja a világelső. Ázsiában olyan országok állnak 50% felett, mint Szingapúr, Hongkong és Dél-Korea.

A piackutató cég szerint az alacsony kínai penetrációs ráta azt jelenti, hogy jelentős potenciál van a további növekedésre, de Yu megjegyezte, hogy jelentős akadályokat kell még elhárítani.

A legfőbb akadály az, hogy Kínában a háztartásoknak mindössze 35,6%-ában van telefon, valamint az, hogy kevés Web site fejlesztett ki jó minőségű kínai tartalmat.

"Az angol és japán nyelvű tartalom sokkal gyakoribb. Ha a kínai netet nézi az ember, akkor sok helyen ugyanaz a tartalom bukkan fel újra és újra" -- mondta Yu. "Az embernek az az érzése, hogy semmi friss tartalom nem áll rendelkezésre".

"Úgy gondolom, hogy az internet kínai fejlődésének kulcskérdése a tartalom ... jobb és több játék, valamint olyan keresőmotorok, amelyek több olyan helyhez vezetnek, amelyek össze vannak kapcsolva egymással.

A kínai internetfelhasználók többsége telefonos hozzáférést használ, a válaszadók 56,8%-a kapcsolódik 56 kbps-os vagy annál lassúbb modemmel.

A válaszadók közül mindössze 14% használ broadband hozzáférést, míg a többi válaszadó nem tudta megmondani, hogy milyen hozzáférést használ.

A legnépszerűbb online tevékenység az újságok és magazinok olvasása volt, míg a második helyen az e-mail végzett.

A válaszadók kevesebb, mint 10%-a mondta azt, hogy az interneten keresztül már kereskedett részvényekkel ill. vett bármit is ily' módon. Yu szerint ennek fő oka az, hogy lassan fejlődik az online bankolás Kínában és alacsony a hitelkártyák felhasználásának aránya.

Yu elmondta, hogy a felmérés azokra a területekre terjedt ki, ahol a kínai lakosság 95%-a él. Ez azt jelenti, hogy a piackutató cég nem vizsgálta az olyan nyugat-kínai területeket, mint Qinghai, Tibet és Belső Mongólia, ahol az internetfelhasználás rendkívül ritka.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról