Szerző: Vörös Péter

2002. április 24. 10:34

Kína már második helyen áll az otthoni internetezés terén

[CNET, Reuters] Az AC Nielsen piackutató cég hétfőn bejelentette, hogy Kína immár az USA mögött a második helyen áll a világon az otthoni internetezés terén, mivel a világ legnépesebb országa megelőzte Japánt.

[CNET, Reuters] Az AC Nielsen piackutató cég hétfőn bejelentette, hogy Kína immár az USA mögött a második helyen áll a világon az otthoni internetezés terén, mivel a világ legnépesebb országa megelőzte Japánt.

A piackutató cég ezzel együtt azt is megjegyezte, hogy a internet penetrációs ráták továbbra is viszonylag alacsonyak maradhatnak, amíg Kínában nem lesz több telefonvonal és amíg a kínaiak nem láthatnak több olyan online tartalmat, amit szeretnének.

Az AC Nielsen szerint Kínában 56,6 millió embernek van otthoni hozzáférése az internethez, a piackutató cég felmérése egy 1000 fős mintán alapul, a méréseket az első negyedévben végezték.

Az AC Nielsen felmérései szerint az USA-ban 166 millió embernek van otthoni internet hozzáférése, míg Japánban ez a szám 51,3 millió.

Bár a kínai otthoni felhasználók száma önmagában lenyűgöző, azonban ezek az ország 1,3 milliárdos lakosságából mindössze 5,5%-os tesznek ki.

Hans Yu, a Nielsen/NetRatings China ügyvezető igazgatója egy sanghaji sajtótájékoztatón elmondta, hogy még mindig jelentős a távolság Kína és a világ vezető országai között.

Összehasonlításként: Kanadában a háztartások 60,8%-ában van internet hozzáférés, ezzel az USA északi szomszédja a világelső. Ázsiában olyan országok állnak 50% felett, mint Szingapúr, Hongkong és Dél-Korea.

A piackutató cég szerint az alacsony kínai penetrációs ráta azt jelenti, hogy jelentős potenciál van a további növekedésre, de Yu megjegyezte, hogy jelentős akadályokat kell még elhárítani.

A legfőbb akadály az, hogy Kínában a háztartásoknak mindössze 35,6%-ában van telefon, valamint az, hogy kevés Web site fejlesztett ki jó minőségű kínai tartalmat.

"Az angol és japán nyelvű tartalom sokkal gyakoribb. Ha a kínai netet nézi az ember, akkor sok helyen ugyanaz a tartalom bukkan fel újra és újra" -- mondta Yu. "Az embernek az az érzése, hogy semmi friss tartalom nem áll rendelkezésre".

"Úgy gondolom, hogy az internet kínai fejlődésének kulcskérdése a tartalom ... jobb és több játék, valamint olyan keresőmotorok, amelyek több olyan helyhez vezetnek, amelyek össze vannak kapcsolva egymással.

A kínai internetfelhasználók többsége telefonos hozzáférést használ, a válaszadók 56,8%-a kapcsolódik 56 kbps-os vagy annál lassúbb modemmel.

A válaszadók közül mindössze 14% használ broadband hozzáférést, míg a többi válaszadó nem tudta megmondani, hogy milyen hozzáférést használ.

A legnépszerűbb online tevékenység az újságok és magazinok olvasása volt, míg a második helyen az e-mail végzett.

A válaszadók kevesebb, mint 10%-a mondta azt, hogy az interneten keresztül már kereskedett részvényekkel ill. vett bármit is ily' módon. Yu szerint ennek fő oka az, hogy lassan fejlődik az online bankolás Kínában és alacsony a hitelkártyák felhasználásának aránya.

Yu elmondta, hogy a felmérés azokra a területekre terjedt ki, ahol a kínai lakosság 95%-a él. Ez azt jelenti, hogy a piackutató cég nem vizsgálta az olyan nyugat-kínai területeket, mint Qinghai, Tibet és Belső Mongólia, ahol az internetfelhasználás rendkívül ritka.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról