:

Szerző: Barna József

2002. február 5. 21:24

Belső portálok a tudásmenedzsment szolgálatában -- konferencia az OMA szervezésében

[Email] Napjainkban egyre több vállalat-szervezet veszi tudomásul, hogy versenyelőnnyel a tudásorientált gazdaságban az rendelkezik, aki képes az üzleti céljaihoz szükséges tudás folyamatos feltérképezésére, felhasználására és szervezeten belüli megosztására, s ezáltal a környezeti feltételek változásaira történő gyors reagálásra.

[Email] Napjainkban egyre több vállalat-szervezet veszi tudomásul, hogy versenyelőnnyel a tudásorientált gazdaságban az rendelkezik, aki képes az üzleti céljaihoz szükséges tudás folyamatos feltérképezésére, felhasználására és szervezeten belüli megosztására, s ezáltal a környezeti feltételek változásaira történő gyors reagálásra.

A szervezeten belüli klasszikus intraneteket éppen ezért folyamatosan váltják fel a tudásportálok, melyek központi helyet követelnek maguknak a belső információs rendszerben.

A világban zajló gazdasági változások számtalan nézőpontból írhatók le és jellemezhetők, mégis talán az egyik leginkább feltűnő sajátosság a gyorsulás. Ez jellemzi a működő tőke áramlását, a tudás és technológia transzfert. Rövidülnek a termék és szolgáltatás életciklusok, sőt ennek eredményeként a cégek életciklusai is. A gazdasági verseny soha nem látott méreteket öltve szel át kontinenseket, feltörve a néhány évtizedre bezárt régiók piacait is.

Mindez új kihívásokat jelent valamennyi globális piaci szereplő számára. Azoknak is, akik már nagy hagyományokkal rendelkeznek a versenypiacon való működésben, és azoknak is, akik most kezdik felismerni milyen működési feltételek alakultak ki cégeik körül.

Különösen érvényes ez hazánkra. Vállalkozásainknak -- még túl sem jutva a privatizációt követő konszolidáción -- máris szembe kellett nézniük a multinacionális vállalatok új beszállítói követelményrendszerével, s most hasonló nagyságrendű változásként az Európai Unión belüli versennyel -- sok esetben a már bennlévőknél lényegesen hátrányosabb pozícióból.

A versenyképesség megőrzésének egyetlen lehetséges útja a tudással való gazdálkodás professzionális szintre emelése. A vevőközpontú szemléletmód, a piaci információk gyors visszacsatolása -- legyen szó a termékek, szolgáltatások piaci fogadtatásáról, vagy akár a versenytársak akcióiról --, az üzleti koncepciók ennek megfelelő rugalmas alakítása, a belső folyamatok átláthatóságának biztosítása, az eredményesség makro- és mikroszintű mérése szervezett tudásgazdálkodást igényel. Ebben a folyamatban felértékelődik a szervezeten belüli s a munkatársak fejében meglévő tudás, új dimenziókba helyezve a humánerőforrás-gazdálkodást is.

Újraértékelődik a cég informatikai infrastruktúrája s egyre inkább az minősíti e rendszereket, hogy milyen módon képesek a külső és belső információk felhasználóbarát koncentrációjára, a felhasználói információs igények kielégítésére, a csoportmunka támogatására, a széleskörű külső és belső kommunikációra.

A szervezeten belüli klasszikus intraneteket éppen ezért folyamatosan váltják fel a tudásportálok, melyek központi helyet követelnek maguknak a belső információs rendszerben.

Hol tart ma Magyarország ebben a folyamatban, milyen lépései vannak egy tudásmenedment stratégia kidolgozásának és milyen informatikai eszközök állnak rendelkezésre a szervezeten belüli tudásportálok létrehozására? Ezzel is foglalkozik az Online Marketing Ügynökség (www.oma.hu) február 19-én az "Üzlet az Interneten" konferenciasorozat részeként megrendezendő konferenciáján, melynek címe: "Belső portálok a tudásmenedzsment szolgálatában".

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 20:03

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.