Szerző: Bodnár Ádám

2001. november 28. 12:04

A mobiltelefonpiac 10-15 százalékos növekedés előtt áll -- vélik az elemzők

[ZDNet] A világ legnagyobb mobiltelefongyártójaként számon tartott finn Nokia legfrissebb becslései szerint 2002-ben 10-15 százalékkal több mobiltelefont adnak majd el, mint az idén.

[ZDNet] A világ legnagyobb mobiltelefongyártójaként számon tartott finn Nokia legfrissebb becslései szerint 2002-ben 10-15 százalékkal több mobiltelefont adnak majd el, mint az idén.

A Nokia előrejelzése szerint jövőre 420-440 millió készülék talál gazdára, azaz 10-15 százalékkal több, mint ebben az évben. Ezzel párhuzamosan a vállalat 10 millióval csökkentette a negyedik negyedévre vonatkozó saját mobiltelefon-eladásokra vonatkozó becslését. Egyelőre úgy tűnik, idén kevesebb mobilt adnak el, mint tavaly, ami még sosem fordult elő.

Ha a gyártók előrejelzése beigazolódik, a 2002-es évben jelentősen fellendülnek a mobiltelefon-eladások. A piacon jelenleg második Motorola becslései szerint jövőre 460 millió telefon talál majd gazdára.

A jövő évi növekedés főként annak köszönhető, hogy az Egyesült Államokban, Ázsiában és Európában egyre több helyen elérhetőek vagy lesznek elérhetőek a nagy sebességű 2,5 generációs hálózatok, amelyeknek speciális képességeit csak az arra alkalmas mobiltelefonokkal lehet kihasználni. Elemzők szerint ezért a felhasználók jelentős része cseréli majd le készülékét modernebbre.

A Yankee Group elemzőcég előrejelzése szerint 2002-ben 435,7 millió új készülék talál majd gazdára. Ez 10 százalékos növekedést jelentene a vállalat által 2001-re becsült 395 millióhoz képest.

A Lehman Brothers becslése jóval optimistább, bár a vállalat nemrég csökkentette 2002-es kilátásait. A cég szerint jövőre 450 millió helyett csak 440 millió mobiltelafont adnak el. A Lehman Brothers 2002-re 221 millió új előfizetőt jósol előre.

A Gartner Dataquest még nem hozta nyilvánosságra pontos becslését, azonban a vállalat egyik befolyásos elemzője, Bryan Prohm szerint 2002-ben 10 százalékkal nőnek majd az eladások 2001-hez képest.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról