Szerző: Vörös Péter

2001. november 9. 01:16

Az NTT DoCoMo 1994 óta először veszteséges

[CNET, Reuters] Az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobiltelefon szolgáltatója szerdán bejelentette, hogy 1994 óta először veszteséggel zárta pénzügyi félévét: a szeptember 30-án zárult időszakban a cég nettó vesztesége 229,6 millió $ volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért rekordszintű, 838,3 millió dolláros nyereséggel.

[CNET, Reuters] Az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobiltelefon szolgáltatója szerdán bejelentette, hogy 1994 óta először veszteséggel zárta pénzügyi félévét: a szeptember 30-án zárult időszakban a cég nettó vesztesége 229,6 millió $ volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért rekordszintű, 838,3 millió dolláros nyereséggel.

A szakértőket nem lepte meg az a hír, miszerint a DoCoMo 2,2 milliárd $ értékben könyvelt el rendkívüli veszteséget. Ez főként annak az eredménye, hogy a cégnek le kellett írnia a KPN Mobile-lal (holland mobiltelefon szolgáltató) kapcsolatos befektetését. A DoCoMo tavaly augusztusban vásárolt 15%-os részesedést a KPN Telecomban. Az akkori lépés oka az volt, hogy a cég szerette volna Európában is népszerűsíteni az i-mode mobil internetes szolgáltatást és a harmadik generációs mobiltelefon technológiát.

A konszolidált eredményt illetően a DoCoMo nettó nyeresége 858,7 millió $ volt a pénzügyi félévben, tavaly ugyanekkor 1,8 milliárd $-os volt a nyereség. A forgalom 18,3 milliárd $-ról 21,5 milliárd $-ra nőtt.

A cég jelentősen csökkentette profitkilátásait a 2002 márciusában véget érő pénzügyi év egészét illetően, főként arra hivatkozva, hogy jelentősen nő a verseny a japán mobiltelefonpiacon, amelyen a telítődés jelei mutatkoznak.

A DoCoMo október elején mutatta be a világ első harmadik generációs mobiltelefon szolgáltatását, amely többek között olyan újdonságokkal szolgál, mint a videokonferencia és a nagy sebességű internet-hozzáférés. A szakértők szerint egyelőre technikai nehézségek jelentkeznek a szolgáltatással kapcsolatban, és kétségek merültek fel azt illetően is, hogy vajon a fogyasztók a várt mértékben érdeklődnek-e majd a szolgáltatás iránt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról