:

Szerző: Ady Krisztián

2001. október 2. 02:12

Információk a Hercules Game Theater XP hangkártyájának új, Windows XP-hez kiadandó WDM meghajtójáról

A 3DSoundSurge összefoglalójában szereplő információk új fényben tüntetik fel a jelenlegi Game Theater XP és a nemsokára megjelenő Game Theater XP 6.1 hangkártyát, valamint a Windows XP-hez nemsokára megjelenő WDM meghajtóprogramot.

A 3DSoundSurge összefoglalójában szereplő információk új fényben tüntetik fel a jelenlegi Game Theater XP és a nemsokára megjelenő Game Theater XP 6.1 hangkártyát, valamint a Windows XP-hez nemsokára megjelenő WDM meghajtóprogramot.

Az információk lényegében a Hercules fórumából származnak, melyet szerencsére nekem is sikerült figyelemmel kísérni.

Az adott téma lényegében az új meghajtóprogram 5.1-es üzemmódjáról szól. Mint tudjuk, a Cirrus Logic 4630-as DSP-jével szerelt hangkártyák (Turtle Beach Santa Cruz, Videologic SonicFury, Hercules Game Theater XP [5.1, 6.1]) bár támogatják a Sensaura technológiáit, játékok alatt nem képesek az 5.1-es hangfalkészleteket tökéletesen kihasználni. Tehát a középső center csatorna jele csupán a két első csatorna mixelése, a hátsó csatornák jele pedig az elsők "duplikálása" volt, mely nem nyújt megfelelő minőséget, s rontja az adott játék 3D-ben létrehozott hangképét. Ez a megoldás egy úgynevezett virtuális 5.1-es mód bekapcsolásával volt eddig elérhető a hangkártya vezérlőpultján.

A megoldás a Sensaura MultiDrive 5.1 technológiájának implementálása lenne, mely tökéletesen lefedné ezt a problémát, s kifogástalan megoldást nyújtana a 3D-s hangkép 5.1 csatornára történő szétbontásával. Anyagi vagy más okok miatt azonban egyik cég sem implementálta eddig (és ezután sem fogja feltehetően) ezt a technológiát, mint ahogy például a Dolby Digital hardveres dekódolást sem licencelik, hiába lenne a CL 4630-as chip képes rá.

A Hercules fejlesztői szerencsére megnyugtatták a Game Theater XP felhasználóit: egy saját technológia kifejlesztésén fáradoznak, mely már valószínűleg benne lesz az október végén megjelenő Windows XP meghajtóprogramban. Ez a meghajtóprogram nagy valószínűséggel működni fog Windows 2000 operációs rendszer alatt is.

Az új technológia továbblép az eddig alkalmazott virtuális 5.1-en. A Hercules mérnökei most egy saját, frekvencia-alapú algoritmuson alapuló megoldáson dolgoznak, mely sokkal pontosabb 3D-s térérzékelést fog jelenteni 5.1-es rendszeren DirectSound3D-t, EAX vagy A3D-t támogató játékon játszva. Nem tudni, mennyire lesz hatékony ez az eljárás, de mindenképpen jobb lesz a jelenlegi megoldásnál.

A Game Theater XP 6.1 hangkártyák megjelenésével a DVD-dekódolás menete is változni fog. A 6.1 kimenetű kártya speciális PowerDVD szoftvert kap, mely szoftveresen dekódolja majd a hátsó center-csatorna audioanyagát, a Dolby Digital EX "szabványnak" megfelelően. Ez azonban nem minden!

Az XP meghajtóprogram megjelenéséig sajnos már nem készül el, de remélhetőleg nemsokára letölthető lesz az a segédprogram, mellyel a Game Theatre 6.1 -- és feltehetőleg az 5.1! -- hangkártyák tulajdonosai tovább finomíthatják a szoftveres dekódolás által kapott és a hangkártyáról kiküldött analóg audiojelet. Lehetőség lesz az úgynevezett "small speaker" mód bekapcsolására, mely a vágási frekvenciában és a hangképben fog jelentős -- remélhetőleg pozitív -- változást okozni a kis méretű, korlátozott képességű hangszórókkal rendelkező 5.1-es rendszereken.

A mély hangok vágási frekvenciája emellett manuálisan is állítható lesz a szoftver segítségével, ezzel a tulajdonsággal hagyományosan PC-s hangkártyák közül elsőként a Creative Audigy tulajdonságlapján találkozhattunk.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 06:52

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.