Szerző: sammer

2001. szeptember 21. 04:36

Első benyomások a hamarosan megjelenő Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor szerepjátékról

Az Ubi Soft eljuttatta a sajtóhoz a Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Az Ubi Soft eljuttatta a sajtóhoz a Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor játékának végleges változatát, ami a Stormfront Studios klasszikus Pool of Radiance szerepjáték szellemi örökösének tekinthető. A Ruins of Myth Drannor szintén egy szerepjáték, viszont a kornak megfelelően teljesen 3D-s megjelenítést kapott. A játék a Forgotten Realms fantasy világában játszódik, ami az egyik legnépszerűbb játékszabályzat változata a Dungeons & Dragons klasszikus, papíron játszható szerepjáték rendszernek.

A Ruins of Myth Drannor játékban egy négy karakterből álló csapatot építhetünk fel a kalandokhoz, bár lehetőség van még két további, nem játékos karakter csatlakoztatására is, és így összesen a csapat maximális létszáma hat fő. A játékban számos előre generált karakter is található, de haladó szerepjátékosoknak lehetőségük lesz teljesen egyéni karaktereket megalkotniuk, természetesen a Dungeons & Dragons harmadik kiadásában szereplő szabályok figyelembevételével. Számos faj közül választhatjuk ki az egyéniségünkhöz legmegfelelőbb karaktert, mint -- többek között -- a barbárok, szerzetesek, vagy az erős félorkok faja.

A Ruins of Myth Drannor könnyen megtanulható gyorsbillentyűkkel kezelhető, és egymásba ágyazott menüből érhetők el az egyéb lehetőségek, valószínűleg annak érdekében, hogy a képernyőn a lehető legkevesebb zavaró ikon vagy egyéb, az irányításhoz szükséges grafika legyen. A beállítást nagyon jól eltalálták a tervezők, a menük és a gyorsbillentyűk segítségével könnyen és gyorsan elérhető a játék bármilyen funkciója, ámbár néhány lehetőség, mint a harcban való fizikai támadás vagy varázslat kiválasztása a menüből, gyakorlatlan egerészőknek (gyk. nem akciójátékon nevelkedett játékosoknak) problémásan sokáig tarthat az alapértelmezés szerint. Erre a játék dokumentációjában találhatunk megoldást, ahol leírják, hogy bármilyen gyakran használt menühöz hozzárendelhető egy gyorsbillentyű a Ctrl+F2-F12 lenyomásával, ami a karakter legutolsó akciójához rendeli a kiválasztott gombot.

A Ruins of Myth Drannor egyértelműen egy lassú játékmenetű, megfontolt kalandozást ígér a stílus szerelmeseinek, akik nem kedvelik a Diablo sorozat stílusát, és a hasonló játékok leegyszerűsített és akcióorientált játékmenetét. Például közelharcnál a játék lehetőséget ad arra, hogy az "időzített kezdeményezés" rendszer segítségével irányítsuk a harc minden mozzanatát, ahogy az újabb Final Fantasy játékokban is láthattuk már, ez a lehetőség viszont csak teljesen körökre osztott módban használható ki igazán. Ezen kívül ahelyett, hogy a "fog-of-war" rendszerekben bevállt módon a teljes térképen lehetne nézelődni (de azokat a területeket nem látnánk amiket még nem fedeztünk fel), a Ruins of Myth Drannor a Diablo játékokhoz hasonlóan nem engedi, hogy a képernyőt a térkép azon részére tereljük, ami nincs az aktív karaktereink valamelyikének látókörében. Tehát a karakterek mindig a képen vannak, és csak akkor lehet új területet a képernyőre scrollozni, ha a karaktereink is arra mennek.

A Pool of Radiance kiadását szeptember 25-re tervezik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról