:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. július 17. 12:11

Magától kikapcsolódó, biztonsági hibás, melegedő készülékek: 1,13 millió Sony mobiltelefont hívtak vissza műszaki gondok miatt

Mint arról már korábban beszámoltunk, az év eleje óta a Sony nem kevesebb, mint 1,13 millió mobiltelefont volt kénytelen visszahívni, különféle műszaki problémák miatt, nem kis veszteséget okozva a cégnek.

Januárban 100 ezer mobiltelefont hívott vissza a Sony. A problémás készülékek egyszerűen kikapcsoltak, ha zenehallgatás közben hívás érkezett.

Májusban 420 ezer készüléket érintő biztonsági problémát fedeztek fel: a telefonok internet-böngészés közben személyes adatokat is továbbítottak. További 126 ezer mobiltelefonnak az internetes kapcsolódással voltak gondjai.

Júliusban aztán újabb probléma merült fel: a rossz minőségű akkumulátorok túlmelegedtek és szétolvasztották a készülékeket. A hiba 560 ezer telefont érintett.

Tavaly a Sony a japán mobilpiac 5 százalékát szerezte meg, 2000 végére a részesedését 10 százalékra tudta növelni, és megközelítette a Matsushitát, az NEC-t és a Mitsubishit. A műszaki gondok és az ennek eredményeképpen visszahívott 1,13 millió készülék miatt azonban ez a trend megszakadni látszik. A problémák legnagyobb része nem egyszerűen javítható szoftveres gond volt, hanem hardveres probléma, ebből adódóan a Sony részesedése - az elpártoló vásárlók miatt - immáron csökkenő tendenciát mutat.

Azonban nem csak a Sonynak akadtak gondjai: tavasszal 230 ezer Panasonic telefont hívtak vissza, ugyanis az internetböngésző szoftver bizonyos oldalakra lépéskor minden adatot törölt a készülékből.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 09:21

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.