Szerző: sammer

2001. július 12. 04:25

A Sony Online új grafikus rendszert vezet be a következő internetes játékaiban

HIRDETÉS

A Sony Online a Criterion Software által kifejlesztett dPVS programot fogja alkalmazni a jövőben megjelenő EverQuest: The Shadows of Luclin, és a Star Wars Galaxies nevű online játékaiban a nagyobb méretű és nagy számú objektummal illetve karakterrel benépesített játékvilágok megvalósítása érdekében. A hagyományos 3D-s játékok grafikus motorjai az adott pálya teljes adatállományából próbálják kitalálni, hogy a játékos mennyit láthat az adott képkockán belül, és ezzel megadják, hogy a 3D-s grafikus gyorsítókártyának mennyi számítást kell elvégeznie, de a legtöbb esetben túlbecsülik ezt az adatmennyiséget. A dPVS használatával a játék motorja folyamatosan láthatósági tesztet készíthet, ezzel kiszűri a nem látható elemeket, ami dinamikusabb környezetet tesz lehetővé.

A Sony Online játékaiba épített dPVS a szervereken végzik ezt a munkát, és számítja ki, hogy az adott játékos éppen mit láthat a környezetből. Ez alapján kiszűri az összes felesleges pályainformációt, és már csak a minimális adatmennyiséget küldi el a kliens gépnek, ezzel is csökkentve a hálózati terhelést, és lehetőséget adva arra, hogy gazdagabb pályákat hozzanak létre a játék világában. A program nagyszerű megoldás továbbá a kliens oldali csalók ellen is, akik eddig az összes megkapott adatból azt is le tudták szűrni, amit hagyományosan grafikusan megjelenítve nem láthattak (és amire az ASUS programozói minden segítséget megadtak egy speciálisan csalásra fejlesztett driverrel), mivel a szerver ezután nem küldi el azokat az adatokat, amit például egy fal mögött láthatnánk. A fejlesztők az ilyen adatcsomagokat "potentially visible set - PVS"-nek nevezik, azaz potenciálisan látható adatoknak.

a címlapról