Szerző: Bodnár Ádám

2001. július 9. 14:41

Még megbízhatóbb mentőszolgálati riasztás a Pannon GSM segítségével

[Pannon GSM] Az Országos Mentőszolgálat a közelmúltban szükségesnek látta, hogy meglévő vezetékes ISDN és analóg hívásfogadó rendszere mellett - vészhelyzet esetére - egy harmadik, mobil rendszeren is elérhetővé tegye a 104-es számot. A segélyhívó szám mindenkori elérhetőségét 2001. július 09-től a Pannon GSM biztosítja a bajbajutottak számára.

A megyeszékhelyek és Budapest irányító központjában telepített Ericsson R310 készülékekre az OMSZ munkatársai abban az esetben irányítják át a beérkező segélyhívásokat, ha a vezetékes rendszer karbantartás vagy műszaki hiba miatt működésképtelenné válik. Ugyancsak hasznos szolgálatot tehetnek a mobiltelefonok, ha a diszpécsernek valamilyen okból - például bombariadó esetén - el kell hagynia az irányító központ épületét. Természetesen a segélyhívás a Pannon GSM hálózatára irányítva is ingyenes a betelefonáló részéről, annak költségét az Országos Mentőszolgálat vállalja.

A mobiltelefonok folyamatos elterjedése nagyban segíti a Mentőszolgálat munkáját. A 104 sajnos a "legnépszerűbb" telefonszámok közé tartozik: az OMSZ statisztikái szerint egyedül a budapesti központba átlagosan percenként érkezik egy újabb segélykérő hívás. Ezek közel kétharmadát mobil készülékről kezdeményezik, közúti balesetek esetén azonban ez az arány eléri a 90 százalékot! Ilyenkor nem ritka, hogy egy-egy eseményről akár 5-6 párhuzamos bejelentést is kap az Országos Mentőszolgálat, ami megkönnyíti a vészhelyzet pontos kiértékelését.

A segélyhívó rendszer megerősítése újabb fontos eleme a Pannon GSM és az Országos Mentőszolgálat közötti hagyományos együttműködésnek. Immár ötödik éve biztosítják a Pannon GSM készülékei az OMSZ megyei és országos vezetői között a gyors elérhetőséget, de a mobil szolgáltató a Szolgálat mentéstudományi konferenciáinak megszervezését, valamint a Mentők Napján rendezett ünnepségeket is támogatja. A Pannon GSM támogatása fejében a mentőautók magukon hordják a partner GSM cég "jelvényét", ezzel is jelezve a stratégiai partneri viszonyt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról