Szerző: Koi Tamás

2014. október 28. 14:13

Jöhetnek az egészen apró virtuális mobilszolgáltatók

Virtuális mobilszolgáltatást indít még az év vége előtt Magyarországon a Netfone Telecom Kft., mely eddig zömében kisebb kábelszolgáltatóknak kínált vezetékes szolgáltatást továbbértékesítésre. Az üzleti modell egyelőre nem nyilvános, de vélhetően a mobilpiacon is a kis telkókon keresztül próbál majd ügyfeleket gyűjteni a cég.

Önálló virtuális mobilszolgáltatást indítana még az év vége előtt egy kis alternatív távközlési cég, a Netfone Telecom Kft, mely máris a negyedik mobilszolgáltatóként aposztrofálja magát. Az elsősorban B2B ügyfelekkel rendelkező cégnek korábban volt már szerződése mobil adatszolgáltatás nyújtására a Vodafone-on keresztül, a hangszolgáltatás infrastrukturális alapjait is a piros szolgáltató fogja biztosítani.

Soft launch

A Netfone és a Vodafone az erre vonatkozó szerződést még a nyáron írta alá, a részletekről pedig annyit tudni, hogy a kis partnercég ezúttal nem egyszerű viszonteladó lesz majd, hanem a klasszikus MVNO-modellt követve saját értékesítéssel és marketinggel rendelkezik majd. Az ügyfelek nem a Vodafone előfizetői lesznek, hanem a Netfone-é, ennek ellenére a 70-es számmezőből kapnak majd hívószámot. Árakról és tarifákról egyelőre nem nyilatkozik a szolgáltató, kérdésünkre csak annyit árultak el, hogy a már meglévő, kibővített flottaszolgáltatásnak tekinthető MobilPartner szolgáltatást alakítja majd át a cég.

A cég illetékesei egy mai háttérbeszélgetésen elmondták, az üzleti szegmens mellett a lakossági piacon is meg kívánnak jelenni szolgáltatásukkal, ám hogy pontosan milyen formában és milyen értékesítési csatornákon, az egyelőre nem nyilvános. Az eddigi üzleti modellt alapul véve ugyanakkor nem kizárt, hogy a Netphone a mobilos díjcsomagok továbbértékesítésére utazna, vagyis éppúgy elsősorban kisebb kábelszolgáltatókat keres viszonteladóként, ahogy tette a vezetékes (leginkább VoIP) szolgáltatásainál.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ilyen kisebb alternatív telkóból jelenleg több száz működik az országban, ráadásul a legtöbb cég ugyanazzal a kihívással küzd: pusztán méretgazdaságossági szempontból esélye sincs, hogy a meglévő vezetékes szolgáltatásait kiegészítse mobilpiaci megoldásokkal. Ezek a mindössze néhány ezer előfizetővel rendelkező távközlési vállalkozások a Netfone közreműködésével lehetőséget kaphatnak arra, hogy versenyképesebb csomagajánlatokat kínáljanak ügyfeleiknek.

Olcsóbb nem lesz, csak más

Mindez akár azt is eredményezheti, hogy a magyar mobilpiacon gomba módra szaporodnak majd a jövőben azok a cégek, melyeknél egyebek mellett mobilhang-előfizetés is köthető, más kérdés, hogy a három inkumbens szolgáltató szinte megbonthatatlan hegemóniáján együttes erővel is  nagyon nehéz lesz rést ütni. A jelenleg több mint 11 millió előfizetést számláló magyar mobilhang-piac évek óta stagnál, a piaci részesedések még az olyan, jelentős marketingerővel rendelkező cégek, mint a Tesco Mobile piacra lépésével sem változnak számottevően.

Az inkumbens szolgáltatók pedig mindent megtesznek annak érdekében, hogy egy új szereplő ne indítson gyilkos árversenyt - az MVNO-k esetében ráadásul erre minden lehetőségük adott, hiszen szinte teljes egészében ők diktálják a piaci feltételeket. A piac ilyen formájú nyitása nem mellékesen a mobilszolgáltatóknak is jó (különösen a jelentős kapacitás-tartalékkal rendelkező Vodafone-nak), hiszen a jól kontrollált MVNO-megállapodások hozzájárulhatnak a bevételek növekedéséhez.

A Netfone-nál ezzel láthatóan teljes mértékben tisztában vannak, a cég ezért nem az árakkal, hanem "értékteremtéssel" kíván versenyezni, és közép- valamint hosszútávon több tízezer, vagy akár százezres nagyságrendű ügyfélbázist kiépíteni. Hogy pontosan mi lesz ez az érték, azt egyelőre legfeljebb találgatni lehet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról