Szerző: Hlács Ferenc

2014. október 6. 12:19

RoomAlive: holofedélzet a Microsofttól

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Microsoft IllumiRoom projektje: a tavalyi CES-en demózott kezdeményezés RoomAlive névre keresztelt második generációja már nem csak egy falat, hanem akár a teljes nappalit képes megeleveníteni, a játékosok pedig akár interakcióba is léphetnek a falakon és a padlón megjelenő tartalmakkal.

A második generációhoz ért a Microsoft kísérleti IllumiRoom projektje. Az egyes játékok képének megjelenítéséhez a képernyő mellett az azt körülvevő falat is felhasználó kezdeményezés tavaly januárban, a CES kiállításon látott napvilágot, azóta pedig komoly fejlődésen esett át: 2.0-s verziója már nem csak egy szerény falat, de akár a teljes nappalit is bevonja a játékokba. Ahogy a 2013-ban bemutatott változat esetében, itt is prototípusról van szó, így a közeljövőben még nem érdemes kereskedelmi megjelenésre számítani.

A RoomAlive névre hallgató rendszer egyszerre több projektort használ, amelyekkel a szoba minden falán, sőt még a padlón is jelenít meg tartalmakat. Az előddel ellentétben ugyanakkor itt már nem csak a megjelenítés, hanem az interakció is fontos szerepet kap: a projektorok mellé ugyanis Kinect szenzorok is társulnak, amelyek feltérképezik az adott helyiséget, illetve a játékost is figyelik. Ezekkel a "procam" névre keresztelt, projektorból, Kinect érzékelőből és egy dedikált számítógépből álló egységekkel a Microsoft szerint a teljes nappali megeleveníthető, a kivetített tartalmakkal ráadásul a kontroller mellett érintéssel - vagy akár taposással - is interakcióba léphetünk.

03:21
 

RoomAlive: Magical Experiences Enabled by Scalable, Adaptive Projector-Camera Units

Még több videó

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Egy procam egységgel gyakorlatilag az első generációs IllumiRoom élmény valósítható meg, a teljes szoba lefedéséhez ebből hat darabra van szükség. A rendszer elvben bármilyen nappaliba telepíthető, és automatikusan igazodik a szoba geometriájához: a Kinect érzékelőkkel a 3D-modellt készít a helyiségről, amelyben bármilyen emberi segítség nélkül képes kalibrálni magát - ez elengedhetetlen egy hasonló megoldás megvalósításához, hiszen a játékfejlesztők sem optimalizálhatják minden egyes szobára külön-külön termékeiket.

A Microsoft "holofedélzetének" ugyancsak figyelemreméltó képessége, hogy a tartalmakat képes "térben" megjeleníteni. Ez persze nem valódi három dimenziós képeket jelent: a felhasználó fejét folyamatosan követő Kinect szenzorok segítségével a projektorok mindig a megfelelő perspektívából vetítik ki az aktuális tartalmakat, valahogy úgy mint az Amazon Fire Phone okostelefon esetében láthattuk. A cég egyébként nem most merészkedik egyszerre több falra a játékokhoz kapcsolódó tartalmaival, az idén márciusban bemutatott, SurroundWeb nevű projekt is hasonló elven működött. Ebben az esetben ugyanakkor a projektorok nem játékokat, hanem webes tartalmakat vetítettek a nappali falaira, ahogy a vállalat fogalmazott "webszobákat" hozva létre - ez ugyanakkor csak speciálisan erre a célra tervezett online tartalmakkal használható, a hagyományos weboldalak között egyelőre vélhetően kevés nappali-optimalizált darabot találni.

Ahogy az IllumiRoom, a RoomAlive is csak kísérleti projekt, egyelőre nem tudni, valaha kereskedelmi termékké válik-e.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról