Szerző: Hlács Ferenc

2014. május 26. 16:22

ANTVR: VR-szemüveg, nyílt forrású vezérléssel

Újabb szereplő lép a virtuálisvalóság-szemüvegek piacára. A kínai ANTVR csapata egy részben nyílt forrású készülékkel és a hozzá tartozó kontrollerrel mutatkozott be a Kickstarteren, ahol rövid idő alatt összegyűjtötte a kitűzött finanszírozási célt. Az eszköz különlegessége, hogy számos platformon, többféle konzollal, PC-vel vagy akár androidos készülékekhez is működhet.

A virtuálisvalóság-szemüvegek népszerűsége az elmúlt egy-két évben drasztikusan megugrott, ami főként az Oculus Rift megjelenésének és az azt övező felhajtásnak tudható be. A közösségi finanszírozásból indult projekt hamar elnyerte a játékosok tetszését - az viszont már jóval kevésbé, hogy a startupot idén márciusban a Facebook mintegy 2 milliárd dollárért felvásárolta. Ezzel párhuzamosan a Sony is felfigyelt a területre, és már be is mutatta saját, Project Morpheus névre keresztelt készülékének prototípusát, sőt az Engadget forrásai szerint hamarosan a Samsung is előáll egy okostelefonokhoz és táblagépekhez szánt VR-szemüveggel.

Korlátozottak a fejlesztők lehetőségei

A terület tehát kétségtelenül rügyezni kezdett, azonban az eddig látott megoldások mind meglehetősen korlátozottak. A Sony szemüvege érthető módon csak PlayStation 4-re kötve működik, de az Oculus Rift használatához is speciálisan a hardverhez fejlesztett játékokra van szükség - ez pedig nagyban behatárolja a fejlesztők lehetőségeit, akik ki akarják próbálni magukat a platformon.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Ezen a problémán akar segíteni az ANTVR nevű kínai vállalat, amely - részben legalábbis - nyílt forrású virtuálisvalóság-headsetet fejleszt, amihez - akárcsak annak idején az Oculus csapata - Kickstarteren rendeztek gyűjtést. A csapat szerint a készülék többféle konzolhoz is csatlakoztatható lesz, sőt akár egyéb extra hardverekkel is kiegészíthető, a fejlesztők igényeinek megfelelően - a szemüveghez továbbá egy többfunkciós kontroller is tartozik. Maga a headset és a kontroller szabadalmaztatott, ugyanakkora kettőt egymással és az adott konzollal vagy PC-vel összekötő vezeték nélküli U2B vevő nyílt forrású. Így a készülékhez bárki fejleszthet saját gamepadet, vagy akár használhatja az ANTVR irányítóját más eszközökhöz.

Kifinomult mozgásérzékelés

A kínai csapat szemüvegében egy 1920x1080 pixel felbontású, 4:3-as kijelző található, ami az aszférikus lencséknek köszönhetően 100 fokos látóteret biztosít. Ez nagyobb mint amit a Sony prototípusánál láthattunk, ott ez az érték 90 fok volt - igaz még nem beszélhetünk végleges termékről. Az Oculus Rift ugyanakkor valamivel nagyobb, 110 fokos látómezőt tudhat magáénak. Az ANTVR szemüvegben egy 9 tengelyes IMU (Internal Measurement Unit) is található, ami a gyártó szerint rendkívül pontosan képes követni a viselő mozgását. A szemüveg ráadásul 3D tartalmak megjelenítésére is képes.

Ugyancsak 9 tengelyes IMU került a kontrollerbe is. Utóbbi elég érdekes koncepció, alaphelyzetben videojáték-pisztoly, amelynek markolata kivehető, szétnyitva pedig hagyományos gamepaddé alakítható. A kütyü nemcsak a fejmozgást, de részben az egész test elmozdulását is érzékeli, egy-egy lépést téve valamilyen irányban az adott virtuális térben is elmozdulhatunk, de a guggolást és az ugrást is felismeri. A két eszköz egyetlen HDMI-kábel és 2,4 gigahertzes Wi-Fi segítségével csatlakozik a kívánt konzolhoz, legyen az PC, Xbox, PlayStation vagy akár androidos eszköz. A tervek szerint a VR headset vezeték nélküli képátvitelre is képes lesz egy a kontrollerhez csatolható WHDI kiegészítő segítségével, nagyjából 1 milliszekundumos késéssel - ez azonban 200 dollárral növeli majd az árát.

Az ANTVR-szettet a korai megrendelők 270 dollárért vehetik meg, és a cég ígérete szerint még idén szeptemberben kézhez is kapják. A projekt sikere már garantált, hiszen bár még majdnem egy hónap van a gyűjtési határidőig, a csapat már több mint 206 ezer dollárt kalapolt össze, amivel túl is lépte a kitűzött 200 ezres célt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról