Szerző: Bizó Dániel

2010. január 8. 14:55

Áramkereskedővé akar válni a Google

Áramkereskedővé kíván válni a Google, hogy nagy tételben és nagykereskedelmi árakon vásárolhasson energiát. A cég szerint a lépés segíti azt is, hogy eredményesebben forduljon megújuló energiaforrások felé.

A Google tavaly adta be jelentkezését az Egyesült Államok energiaügyi szabályozásért felelős bizottságához, hogy jogosítványt szerezzen elektromos árammal való kereskedésre, ami felhatalmazza, hogy nagy tételben vásároljon és értékesítsen, lényegégben mint egy közmű. Az energetikai cégeken kívül vannak más vállalatok is, amelyek hasonló jogosítványokhoz folyamodtak, ezek azonban tipikusan nehézipari megmunkálást végeznek.

Arról nincsen publikus információ, hogy a Google mennyi energiát fogyaszt, mindössze közelítő becslések keringenek. A Data Center Knowledge online szaklap saját adatai szerint a Google mintegy két tucat saját adatközponttal rendelkezik, ugyanakkor nem világos, hogy ezek alatt saját üzemeltetésű adatközpontot ért, vagy olyan kolokációs központokat, ahol a Google bérel helyet, mint például a hazai Dataplexben.

Valószínűleg előbbi, tekintve, hogy a válaszidők alacsonyan tartása érdekében a Google-nek közel kell lennie a felhasználókhoz, így  több tucat helyszínnel kell rendelkeznie, közel az egyes nagyvárosokhoz. A Google által felhasznált teljesítmény a száz megawattos nagyságrendben kell, hogy mozogjon.

Egyelőre nem teljesen világos, hogy a Google pontosan mihez is akar majd kezdeni a jogosítványával, ha megkapja azt. A legkézenfekvőbb válasz az lehetne, hogy így próbálja meg optimalizálni energiaköltségeit, amelyek éves szinten valószínűleg több tízmillió dollárt tesznek ki. Ebbe beleértendő az olyan megújuló forrásoknál történő vásárlás, amelyekhez nem szükséges karbon-kvótát vásárolni.

További eshetőség, hogy a Google saját maga kíván néhány nagyobb amerikai adatközpontjához saját erőművet építeni, hogy teljesen önellátóvá tegye azokat, akár hatalmas naptelepeket vagy szélerőműveket építve fel. Ez lehetőséget teremtene arra, hogy a piacon értékesítse a felesleges kapacitásokat, valamint karbon-kvótára tegyen szert.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról