Szerző: Bodnár Ádám

2008. február 5. 09:42

Az NVIDIA kezében a PhysX fizikai chipjéről ismert AGEIA

Kötelező érvényű megállapodást írt alá a PhysX fizikai gyorsítóchipjéről és fizikai modellező szoftveréről ismert AGEIA felvásárlásáról az NVIDIA. A cél az, hogy az AGEIA technológiáit a jövőben az NVIDIA termékekbe integrálják, vagyis a GeForce chipek ne csak grafikus, hanem fizikai gyorsítóként is használhatók legyenek.

[HWSW] Kötelező érvényű megállapodást írt alá a PhysX fizikai gyorsítóchipjéről és fizikai modellező szoftveréről ismert AGEIA felvásárlásáról az NVIDIA. A cél az, hogy az AGEIA technológiáit a jövőben az NVIDIA termékekbe integrálják, vagyis a GeForce chipek ne csak grafikus, hanem fizikai gyorsítóként is használhatók legyenek.

"Az AGEIA csapata világszintű, és ugyanaz a szenvedélyük mint nekünk: a legelképesztőbb és magával ragadóbb játékok létrehozása" -- mondta az akvizíció kapcsán Jen-Hsun Huang, az NVIDIA elnök-vezérigazgatója. "A világ legismertebb GPU-ját és fizikai motorját létrehozó csapatok házasításával játékosok százmilliói számára tesszük elérhetővé a PhysX gyorsítást a GeForce segítségével." Az NVIDIA közleménye szerint a GeForce 8800GT grafikus chip ideális lehet akár fizikai gyorsítóként is, hiszen 128 stream processzora párhuzamos feldolgozás esetén két nagyságrenddel erősebb bármilyen két- vagy négymagos x86 processzornál.

Az AGEIA-t hat éve alapították, a cég PhysX chipjére épülő gyorsítókártyák 2005 végén kerültek a boltokba. A tesztelők azonban nem voltak elragadtatva a PhysX által nyújtott élménytől, ugyanis csak kevés játék tudta kihasználni a benne rejlő lehetőségeket, ráadásul a valósághűbb fizikai modellezésért alacsonyabb megjelenítési sebességgel is fizetni kellett A technológia azonban sosem terjedt el széles körben, csupán pár játék képes kihasználni a hardveres fizikai gyorsítókártyák erejét. A legismertebb, PhysX-et támogató játék talán az Unreal Tournament 3, amely a tavalyi év egyik nagy reménységének ígérkezett, azonban a patinás névhez méltatlanul szerepelt a piacon és a tesztelők sem igazán voltak elragadtatva tőle.

Piaci szakértők szerint a hardveresen gyorsított fizikai motorok aligha fognak széles körben elterjedni, ha nem állnak rendelkezésre a megfelelő fejlesztői eszközök hozzájuk és nincs meg a felvevőpiac. Az NVIDIA támogatásával a PhysX technológia sokkal szélesebb felhasználói bázisra tehet szert, ami arra serkentheti a szoftverfejlesztőket, hogy elkezdjék kihasználni a hardveres fizikai gyorsításban rejlő lehetőségeket, így végeredményben részletesebb modelleket tartalmazó, valósághűbb játékok születhetnek.

Amint arról lapunk is beszámolt, az Intel tavaly szeptemberben jelentette be a Havok megvásárlását, amely a számos játék fizikai motorjának alapjául szolgáló technológiát fejleszti. Ezt követően a grafikus chipek fizikai gyorsítóként történő alkalmazását lehetővé tevő Havok FX fejlesztése leállt, mivel az Intel inkább a saját CPU-it látta volna szívesen a fizikai gyorsító szerepében.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.