Felújított mobilok forgalmazásába kezd a Telekom
Több, független kezdeményezést követően a legnagyobb magyar mobilszolgáltató, a Magyar Telekom is hozzáfogott a használt, felújított okostelefonok értékesítésébe. A piac az elszálló áraknak köszönhetően komoly bővülés előtt állhat, a szolgáltatók belépése pedig tovább pörgetheti a minőségi használtbizniszt.
Mától a új okostelefonok mellett immár használt, "A+ prémium minősítésű" készülékeket is vásárolhatnak az ügyfelek a Magyar Telekomnál, a piacvezető mobilszolgáltató ezzel hosszú előkészítő munkát követően csatlakozik az olyan független kereskedőkhöz, mint az eMAG-közeli Rejoy vagy éppen az Euronics.
A Telekomnál elérhető használt készülékek a felújítást végző beszállítónál típustól függően, 56 műszaki teszten esnek át, majd ezt követően cserélik a hibás alkatrészeket, biztosítják az adatok törlését, a szoftverfrissítést és a fertőtlenítést.
A kínálatban a szolgáltató ígérete szerint szinte új állapotú, csak minimális esztétikai hibával bíró, legalább 85%-os akkumulátor kapacitással rendelkező és töltővel, töltőkábellel ellátott készülékeket találhatók - más értékesítőkhöz hasonlóan a Telekom aktuális kínálatban jelenleg túlsúlyban szerepelnek a néhány éves iPhone-típusok és Samsung csúcskészülékek.
A felújított mobilok ugyanúgy a Telekom webshopjában érhetők el, mint az újak, ami egyben azt is jelenti, hogy szolgáltatás megrendelése esetén készülékkedvezményt is igénybe lehet venni hozzájuk, illetve kamatmentes részletfizetéssel is kérhetők.
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
A globális gazdasági helyzetnek köszönhetően a felújított mobilok piaca szárnyal: A CCS Insights tanácsadócég 2023 első negyedévét vizsgáló friss tanulmánya szerint egyre kevesebb új mobil talál gazdára, míg a felújított készülékek eladásai folyamatosan nőnek, részben amiatt, hogy a vásárlók csökkenteni szeretnék kiadásaikat, másrészt egyre fontosabbnak tartják a környezetbarátabb, tudatosabb vásárlást.
Az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest 14 százalékos növekedéssel 13,3 milliárd dollár bevételt generált a felújított mobiltelefonok piaca, miközben az új készülékek eladásai összességében 2 százalékkal estek.
A mobilszolgáltatók számára a felújított mobilok forgalmazása ugyanakkor komoly diplomáciai kihívásokat rejthet, hiszen a legnagyobb partnernek számító készülékgyártók alapvetően ellenérdekeltek a felújított mobilok tömeges értékesítésében, mely a piaci körülményektől függően akár jelentősen kannibalizálhatja az új modellek értékesítését.