Milliós bevételt generálnak az adatokat áruló feketepiacok
A három legnépszerűbb darknetes piactér lényegében egy közepes méretű vállalkozás bevételét generálta lopott személyes adatokból nyolc hónap alatt.
A komolyabb adatszivárgások és betörések során ellopott személyes adatok a sötét weben szerveződő ellátási láncon keresztül jutnak el kiberbűnözőktől más kiberbűnözőkhöz, akik az információkat különböző csalásokhoz hasznosítják, köztük bankkártyás visszaélésekhez, célzott adathalász-támadásokhoz, vagy akár személyazonosságlopáshoz. A folyamatban kulcsfontosságú összetevő a tranzakció lebonyolítását segítő feketepiac is.
Ahogy a hagyományos e-kereskedelmi felületek esetében, úgy a darknetes piacok feladata is az, hogy a potenciális vevők kapcsolatba léphessenek az eladókkal, speciális, az adatvédelmet és anonimitást előtérbe helyező szoftverek használatával, mint a TOR böngésző. A 2011-ben indult Silk Road volt az első ismert darknet piac, melynek nyomán több piac is megjelent a 2013-ban lekapcsolt szolgáltatás után maradt űr betöltésére, létrehozva egy virágzó ökoszisztémát.
Őszi mix a ghost joboktól a kártékony bootcampekig Ezúttal ismét több IT karrierrel kapcsolatos témát érintettünk.
Az Ars Technica több ezer kereskedő által meghirdetett, tízezernél több adatcsomagot talált átfogó vizsgálata során, amiket javarészt 30 darknetes piacon kínáltak eladásra a hackerek. A kutatás során 30 darknetes piacot figyeltek meg 2020. szeptember és 2021. április közt. 2158 eladót tartottak számon, akik legalább egyet listáztak eladásra a 92 672 termékből a vizsgált 30 piactéren.
Mivel a termékek és az árusok eloszlása nem egyenlő, így átlagolva piacterenként 109 egyedi kereskedőt számláltak 3222 listázott termékkel, piacterekenként átlagosan 26 342 eladás valósult meg. A legtöbb adásvétel az Apollo, a WhiteHouse és az Agardha piactereken zajlott, együttesen a tranzakciók 58 százaléka kapcsolódott ehhez a három felülethez.
A portál jelentése szerint a kereskedők együttesen több mint 140 millió dollárnyi bevételt generáltak nyolc hónap alatt (természetesen kriptovalutában). Ez annak fényében érdekes szám, hogy az amerikai közepes méretű vállalkozások többsége 10 millió-egymilliárd dollár közötti bevételt termel évente. Mind az Agartha, mind a Cartel elegendő bevételre tett szert a 35 hetes időszakban, hogy közepes méretű vállalatként lehessen őket jellemezni: 91,6 millió dollárt, illetve 32,3 millió dollárt generáltak.