Szerző: Habók Lilla

2020. február 7. 09:30

Tatarozással ünnepli 15. születésnapját a Google Maps

Nagyobb frissítést készített elő a keresőóriás a Google Maps 15. születésnapja alkalmából. Még a héten frissül a logó és a menüsor a mobilappokon, hogy előbbre vegyen pár funkciót. Márciustól pedig a tömegközlekedéses információk és az AR-es navigáció is jobb lesz.

Új logóval és átszabott menüstruktúrával újít a Google Maps 15. születésnapja alkalmából az androidos és iOS alkalmazásában. A térképes szolgáltatást havonta több mint 1 milliárdan használják útvonaltervezésre, egy-egy hely nyitvatartásának, telefonszámának vagy éppen értékelésének megtekintésére. A tartalmat ráadásul nagy részben a felhasználók, vagyis a Helyi Idegenvezetői (Local Guides) program tagjai állítják elő, ezért is próbálja a vállalat még inkább előtérbe hozni a közreműködéshez kapcsolódó menüpontot és a funkciókat az alkalmazásában. A felhasználók ugyanis szívesebben látogatnak olyan helyre, ahol már tudják mire számíthatnak a vélemények és a feltöltött fotók alapján, de ehhez a folyamatos közreműködésre van szükség.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Úgyhogy a menüsor a mostani háromról öt ikonra bővül, a felfedezés és az ingázás mellett megjellenek a mentett helyek (Saved), a közreműködések (Contribute) és a frissítések (Updates). A helyek csillagozása vagy listába gyűjtése eddig is működött egy eldugott menüpontból, de mostantól egyszerűbb lesz elérni a bejelölt éttermeket és nevezetességeket, ami főleg utazás közben lehet hasznos. A közreműködések takarják a Helyi Idegenvezetői programhoz kapcsolódó hozzájárulásukat, a feltöltésekért kapott pontokat, és a felhasználói profilokat, amelyeket már követni is lehet. A friss tartalmak pedig a közelben lévő népszerű vagyis sokat látogatott vagy pedig jó értékeléssel rendelkező helyeket mutatják a Google Mapsen.

Közösségben az erő

Már több mint 120 millió tagja van a Helyi Idegenvezető programnak, amelynek tagjai a térképes közreműködéseket végzik. Eleinte, 2015-ben még 1 terabájtos ingyen Google Drive tárhellyel motiválta a vállalat a felhasználókat, de mostanra már erre sincs szükség. A Google Maps jelvényekkel, 10 szintű pontrendszerrel és heti rendszerességű buzdító emailekkel oldja meg, hogy a program tagjai még többet akarjanak segíteni a többi felhasználónak tartalomfeltöltéssel és az adatok folyamatos aktualizálásával.

googlemaps_uj_menu

A térkép összesen 200 millió hely adatlapját tartalmazza, amelyekhez a felhasználók minden egyes nap több mint 20 millió "hozzájárulást" töltenek fel, köztük képeket, videókat, szöveges véleményeket, csillagokkal jelölt értékeléseket, listákat és így tovább - sorolja a Venture Beat. Továbbá már 50 millió hellyel kapcsolatban feltöltött az akadálymentességi információ, amelyet a Maps különösen fontosnak tart. Valamint több mint 5 millió weboldal használja a Google Maps Platformjához kapcsolódó API-kat és SDK-kat, hogy a térkép funkcióit valamilyen szinten a saját szolgáltatásához kapcsolja.

Márciustól a tömegközlekedés és az AR-es navigáció funkciói is kisebb ráncfelvarrást kapnak. Hamarosan a járatokon már meg lehet adni a jellemző hőmérsékletet, megfigyelő kamerákat és akadálymentességet. Nagyjából júniustól pedig az algoritmusok már pontosabban meg tudják jósolni a buszok késését a vállalat ígérete szerint. Továbbá a térképes app a Live View, kiterjesztett valóságra építő szolgáltatását is frissíti, amely alapvetően a térbe "vetített" nagy nyilakkal mutatja a gyalogosoknak, hogy merre kell éppen kanyarodni (az ARCore és ARKit támogatású telefonokon). Nagyjából egy hónap múlva már a kitűzött úticélt is lehet látni egy piros pöttyel, illetve az odáig vezető út hosszát.

00:17
 

Google Maps Icon Evolution

Még több videó

A sok funkcióra és elérhető szolgáltatára, a 15 év alatt bejárt útra utal a Google Maps új logója Jen Fitzpatrick, a Maps igazgatójának leírása szerint. A keresőóriás térképe ugyanis már rég nem a navigációról szól, hogyan lehet eljutni egyik pontból a másikba, hanem a helyek felfedezéséről és az ottani tevékenységek ajánlásáról - ami nyilván monetizációs szempontból is egy sokkal tágabb kategória. A Google más logóira jobban emlékeztető Maps-logót és az öt menüpontból álló új láblécet a vállalat a héten kezdi kiterjeszteni az Android és iOS felhasználók alkalmazásaira.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról