Szerző: Habók Lilla

2019. október 24. 09:12

Lassan kezd magához térni a Snap

Növekvő bevételről és felhasználószámról számolt be a Snap a harmadik pénzügyi negyedéves jelentésében. A vállalat nem félti a TikToktól a saját felhasználói bázisát, sőt inkább barátként és partnerként tekint a kínai rövidvideós mobilalkalmazásra.

Egészen szép eredményeket mutatott fel a Snapchat anyacége az idei harmadik negyedéves pénzügyi jelentésében. A bevétel 50 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest 446 millió dollárra – az elemzők 435 millió dolláros várakozásához képest. Eközben a veszteség is csökkent 98 millió dollárral, ami viszont még így is 227 millió dollárt tesz ki. A részvényárfolyam mégis 4 százalékot esett a bejelentés után, talán a bevételek költségének 14 százalékos emelkedése miatt. A mostani 14 dollár körüli részvényárfolyam így is egészen magasnak számít a tavaly decemberi 5 dolláros árfolyamhoz képest. 

A lényeg természetesen a napi felhasználószám növekedése, ami évről-évre 13 százalékkal 210 millióra nőtt – miközben az elemzők 207 milliót jeleztek előre. Ez még mindig csekély például az Instagram több mint 500 millió napi felhasználóihoz képest, de a Snapchat korábbi stagnáló és visszaesést mutató bázisához viszonyítva kiemelésre méltó teljesítmény. Érdekes módon azonban a vállalat az Egyesült Államokban és Európában az előző negyedévhez viszonyítva csak 1-1 millióval tudta növelni bázisát, míg további 5 millió felhasználó a „világ többi részéről” érkezett.

snapchat_2019q3_felhasznaloszam

Méghozzá elsősorban Indiának köszönheti a Snapchat a felhasználószám emelkedését, mivel az újraírt androidos alkalmazás jó fogadtatásra talált a fejlődő országban. Azonban az egy főre eső bevétel mindössze 1 dollár az Amerikán kívüli területeken, miközben az Egyesült Államokban 3,75 dollár.

Evan Spiegel vezérigazgató hozzátette, hogy az egy főre eső bevétel növekedése főleg a Stories megtekintéseknek és aktivitásoknak köszönhető, mivel a hirdetések főként a sztorik között jelennek meg. Mindez azért is érdekes, mert a Facebookhoz tartozó Stories-másolatok terjedéséről sokat lehetett hallani az utóbbi években, míg a Snapchat eddig nem kommunikálta, hogy saját szolgáltatásában is nőtt az aktivitás az elmúlt időszakban.

TikTok: barát vagy ellenség?

A növekvő TikTok-konkurenciáról is szó esett a pénzügyi negyedéves jelentést kísérő elemzői konferenciahíváson, de Spiegel saját bevallása szerint a közösségi oldal növekedését nem félti a kínai videós alkalmazástól. A Snap-vezér szerint a TikTok fejlesztési és hirdetési partner, továbbá alapvetően más érdeklődést szolgál ki a felület, mint a közeli barátokkal való kapcsolattartást segítő Snapchat.

Ezenkívül Spiegel meglátása szerint a TikTok segít növelni a felhasználók mobil előtt töltött idejét, ami a Snapchat számára is jövedelmező következmény. Ezzel ellentétben viszont Mark Zuckerberg korábban pont hogy fontos vetélytársként nevezte meg a kínai videós appot, amely már napi 700 millió felhasználóval rendelkezik, ráadásul Indiában már lekörözte az Instagram felhasználóinak számát.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról