Szerző: Hlács Ferenc

2019. október 10. 13:50

A Facebook után a Twitter is személyes adatokkal sáfárkodott

A vállalat szerint nem tudni, hány felhasználót érint az ügy, a hibát mindenesetre javította a cég.

Biztonsági célra megadott személyes felhasználói adatokat használt hirdetések targetálására a Twitter - számolt be a vállalat. A cég közleményében arról beszél, a megadott érzékeny információkat, jelen állás szerint telefonszámokat és email címeket "véletlenül" használta a reklámok személyre szabására, és elnézést kért a felhasználóktól a hibáért.

A közösségi oldal egész pontosan a Tailored Audiences és a Partner Audiences hirdetési rendszerekben vetette be a biztonsági célra megadott adatokat. Előbbi szolgáltatást igénybe véve a hirdetők saját marketing osztálya által összeállított, email címeket, illetve telefonszámokat tartalmazó listák alapján célozzák meg a reklámokkal a felhasználókat, míg a Partner Audiences harmadik felektől származó adatbázisokra támaszkodik.

twttrill

A Twitter szerint "lehetséges", hogy mikor egy hirdető feltöltötte saját marketinglistáját a cég rendszerébe, a közösségi oldal a biztonsági céllal, például kétfaktoros azonosításhoz megadott telefonszámokat és email címeket is összevetette a listákkal a hirdetések pontosabb, célzott kiszolgálásához. Arról a vállalatnak nincsenek adatai - vagy legalábbis nem közli azokat - hogy pontosan hány felhasználó érintett az ügyben, azt viszont siet hangsúlyozni, hogy semmilyen személyes adatot nem osztott meg partnereivel vagy más, harmadik felekkel.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Noha a cég szerint hibáról van szó, amelyért elnézést is kért felhasználóitól, az egyelőre nem világos, hogyan tudta a vállalat mindezt "véletlenül" véghez vinni. Mindenesetre a Twitter közleményében úgy fogalmaz, szeptember 17-én sikerült orvosolnia a hibát, amely az adatok ilyen jellegű felhasználásához vezetett, és a biztonsági céllal megadott személyes információkat már nem veti be a célzott hirdetések kiszórásához. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ügy a szeptember 17. után regisztrált felhasználókat nem érinti. A vállalat azt ígéri, megteszi a szükséges lépéseket, hogy hasonló probléma a későbbiekben ne fordulhasson elő, a Twitter adatvédelmi irodája pedig egy online kapcsolatfelvételi űrlapot is közzétett, amelyen keresztül a felhasználók megkereshetik a céget kérdéseikkel.

Azért is különösen szerencsétlen esetről van szó, mert bár külső felek nem fértek hozzá a felhasználók telefonszámaihoz és email címeihez, a hasonló fiaskók könnyen tovább rombolhatják az egyébként sem túl stabil bizalmat a közösségi oldalak biztonságában, a felhasználók pedig a kétfaktoros azonosítás, vagy egyéb biztonsági funkciók használatához is - joggal - vonakodhatnak majd megadni adataikat. Ez utóbbi ismét a szolgáltatások biztonságának romlásához vezethet. Az egyelőre nem világos, hogy a Twitter fiaskója sértett-e konkrét adatvédelmi törvényeket, illetve hogy indul-e vizsgálat az ügyben a cég ellen.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.