Szerző: zsozso

2000. október 30. 13:26

Még mindig HDD csere (PÁF)

Továbbra is dölnek be a levelek, így feldobálom az érdekesebbeket és reagálok is:

----- Original Message ----- From: "Joe" To: Sent: Friday, October 27, 2000 9:33 AM Subject: winchestercsere Hello!

Ezt a hir kozvetlenul az utan a cikk utan olvastam, ami a wincsi arak emelkedeserol szolt.

Nekem is van egy elektronika hibas 4,3GB-os Quantum wincsim, ami egy evvel ezelott meg nagyon jo vetel volt, igy azonban hasznalhatatlan :) Ezert engem nagyon erdekelne ez a ceg. Ha tudjatok az elerhetoseget, kerlek osszatok meg velem! Koszi. A legjobbakat, Joe

----- Original Message ----- From: "ori go" To: Sent: Monday, October 30, 2000 9:04 AM Üdv! A HDD gar.cseréről röviden: A magyarországi forgalmazó köteles (fogyasztó védelmi törvény) a gyártó által vállalt garancia időt nyújtani ->3-5 év. Tessék reklamálni a forgalmazónál, majd a fogyasztó védelemnél... A HDD-k nagy része sajnos brókerektől származik, akikkel szemben szinte lehetetlen a garancia érvényesítése, így van már aki vállalja ennek intézését a gyár felé pár ezer Ft-ért. Egyébként szerintem a WD hazai forgalmazója korrekt, mert ők adják a 3 évet. A többi nagykereskedésben forgalmazott WD-k egyrésze valóban javított, erre utal a cimkén szereplő E (elektronika), vagy S (mechanikai javítás) jelölés. A többi WD meg sajnos maradék innen onnan. Sziasztok.

A Fogyasztóvédelmi törvény szerint minden tartós fogyasztási cikkre 1 év kötelező jótállás és további 2 év szavatosság jár. A Szavatossági idő alatt meghibásodott terméknél a vevő ill. az általa megbízott szakértő feladata bizonyítani, hogy a meghibásodás oka gyártási hibás alkatrészelem elromlásának következménye. Minden e feletti bevállalás fakultatív, tehát abszolute nem kötelező. Sőt, egyes értelmezések szerint a számítógép alkatrész, nem is T.F.C., hiszen a nevében is alkatrész, másrészt ugye egy számítógép önmagában működésképtelen eleme. Tehát, minden ami a dobozban van(+a doboz) darabokban csak 6 hónap szavatosságra kötelezi az eladót. Nekem 2 különféle papírom van erről a fogyasztóvédelmitől, attól függően, hogy éppen ki nyilatkozott róla.

----- Original Message ----- From: To: Sent: Friday, October 27, 2000 11:13 AM Subject: winchestercsere Ez magyarorszagon egy igencsak fontos szolgaltatas lenne... En kulfondon vagyok, (Finnorszag) itt nem tokoresznek ha valami rossz... Beviszed, ket nap (legrosszabb esetben rendelni kell, akkor akar egy egesz het is lehet mire a cucc megjon) mire megjon, es mar hasznalhatod is... Van egy sztorim is: Nekem a CD irom rohadt le egyszer... Azt rendelni kellett, ugyhogy negy napig CD iro nelkul voltam... ( Az pedig eleg sok, ha az ember figyelembe veszi, hogy napi kb. 4GByte adatot kell backupolnom naponta...) Telefonaltak mikor megjott, csak be kellett ugranom erte a boltba, es suru bocsanatkeresek kozott atnyujtottak a vadonat uj CD irot... Ja, meg valami!!! Mindezt barmifele papirmunka nelkul!!! Egy papirt sem kellett kitoltenem!!! Csak bevittem, es elhoztam, a tobbit ok inteztek... Magyarorszagon gondolom ez vagy kethonap lett volna, senki sem kert volna bocsanatot, hogy egy ekkora szart ennyi penzert ramsoztak, es ennyit kellett utana rohangalnom... Hehe... Es gondolom ott a papirmunka lett volna csak egy het.... Ennyi a sztori... Ha ez a ceg csak HDkkel foglalkozna, az mar valami, kesobb lehet hogy mas hardwareket is lenyomoznak majd... Ez egy korszakalkoto otlet... (legalabbis Magyarorszagon, ahol barmilyen szolgaltatas szinvonala a beka segge alatt van, raadasul sokak szamara megfizethetetlen aron....)

Best Regards: Zoltán Ördögh (Csimbi) Igen, F.o., az F.o....

De ez itt Mo, úgyhogy térjünk vissza a Földre. Egy valamit tudomásul kell venni: Mo-n két oknál fogva 1 év a garancia. Egyrészt azért, mert a kultúránkban még mindig benne van a "cigánykodás", statisztikailag kimutathatóan több nálunk a meghibásodás, mint az EU-ban vagy az USA-ban. Ezt nekem több importör is megerősítette. Másrészt az ingyenes garancia nincs ingyen a imporörnek, hiszen a gari odavissza küldése az ő költsége. A két okból együttesen következik, hogy a több év garancia többletköltségét a vevőnek kéne megfizetni, de a több évre bevállalt garancia árát a döntő többség nem hajlandó megfizetni, bízva az egyéni szerencséjében.

----- Original Message ----- From: To: Sent: Friday, October 27, 2000 3:23 PM Subject: HDD dolgok Szia, Olvastam én is a HDD csere cikket, és felmerült bennem a nagy kérdés... ha jól tudom (ha nem akkor sztorno) Mo.-on nagy divat az OEM (zacsis) kereskedelem, pedig az OEM szerződéseket nem magánszemélyel kötik, hanem cégekkel. Elméletileg nem lehetne OEM winchestert vásárolni csak új számítógéppel. Az Upgrade-Retail (legalább is amiban így működik) eszközök dobozban, nyomtatott dokumentációval és 5 év garival kerülnek forgalomba. A gyártó csak erre a termékére válalja az öt évet, aki OEM cuccot vesz, az az OEM partnerhez kell hogy forduljon. Nos, Magyarországon ez nagyon nem működik, a kereskedők néha fekete forrásból (vám nélkül) szerzik az OEM cuccokat, és természetesen nagyon nyűgösek a garanciális cserékre. A törvényben foglalt egy évet betartják, de utána vastagon lecsokizzák a vevőt (tisztelet a kivételnek). Érdekes, az árlistában szívesen feltüntetik az öt év garit.

Itt néhány dolog keveredik a fejedben. Valóban az OEM termék elvileg csak az OEM (Original Equipment Manufacturer) által beépíthető vas vagy tojás. Azonban kishazánkban kéz kezet mos elven megy az üzlet. A vevő nem szivesen fizetne a dobozért, ezért a vevő kedvéért minden kiskereskedő "bűnözik". Ha a fogyvéd vagy a GVH jobban ráállna a témára. állítom milliós nagyságrendű OEM tűnne fel a piacon. Hiszen hogyan bizonyítsam rád, hogy csak magadnak építesz gépet, ha a céged papírjaiban szerepel a tevékenységi körök között az elektronikai cikkek kiskereskedelme? Márpedig ez a cégek több. mint 50%-ánál szerepel! A vám csalás pedig alkatrész és egyáltalán hardware független dolog; szerintem az tesz ilyen, aki megteheti.

Én egy Quantum Fireball KA (rémesen rossz a statisztikája) 9.1GB-os, 7200RPM-es winchesterrel jártam meg. Szerverben működött, és egy idő után teljesen véletlenszerű leállásokat produkált. Ez persze igen kínos egy 24/7 gépnél. Mikor elvittem a kereskedő szakszervizébe, bevették vizsgálatra (11 hónapos volt ekkor). Két hét után megálapították, hogy kutya baja sincs (nos mekkora az esélye annak, hogy akár csak egy héten át intenziven használják, ahogy a szerverben szokás?). Én lenyeltem a békát, kifizettem a bevizsgálási díjat. A szerverbe nem került vissza a winchester, hanem egy barátom munkaállomásában végezte. Két héttel a gari lejárta után a winchester átköltözött az örök bitmezőkre, magával rántva egy (a barátom számára) felbecsülhetetlen Delphi projectet. A kereskedőnél egyébként rendszeresen vásároltam hardware elemeket, becsapva éreztem magam. Adatmentés a Kürtnél kisembernek megfizethetetlen, de még a hardware-garanciát se tudtam magyarországon érvényesíteni. Hiába, va! n még hova fejlődnie ennek a piaci szegmensnek (pl. a garanciális bevizsgálásnál ne mint ellenséget kezeljék az ügyfelet). Jó ötletnek tartom a gari-csere céget, csak szerintem rengeteg falba ütközne (ismeretlen eredetű hardware-ekről hipp-hopp kiderülne, hol is lettek forgalomba hozva. Sok szerencsét a székesfehérvári lemezüzéreknek).

Üdv,
Laczi

P.S.: Apróhirdetésekben egyébként rendszeresen felmerülnek ügyeskedők, akik zsebpénzért megveszik a tudatlan vásárlótól a rossz winchestereket, majd csere vagy gyári javítás után (mint zsír új cuccot) nagy pénzekért eladják. Szegény áldozt még örül is, hogy visszakapott legalább 2-3000 Forintot az eredeti vételárból...

Még egy apróság. Ritka eset, hogy egy ATA-s vinyó 24/7 vagy más néven NOVELL Approved minősítéssel rendelkezik. Tudomásom szerint csak egyes Seagate és IBM darabok felelnek meg ennek az erős küövetelménynek. Sok esetben azért állnak le az ATA-s vinyók, mert túlmelegszenek. Persze nem mondom, hogy nálad is ez áll meg, hiszen írtad, hogy hamarosan feldobta a pacskert a darab.

Ez a "felvásárolom a selejtet" megoldás tetszik, kár, hogy ezek után ennek az üzletnek befellegzik .

----- Original Message ----- From: To: Sent: Friday, October 27, 2000 3:23 PM Subject: HDD dolgok Na, azért álljon meg a menet. A nagy büdös helyzet az, hogy Magyarországon igenis lehet mondjuk három (IDE) és öt (SCSI) garanciával merevlemezt vásárolni. (péel nálunk..) Csakhogy az elsődleges szempont a vásárlásnál az ár. Természetesen ezek a gyári garanciaidővel ellátott termékek hivatalos disztribútoroktól érkeznek, ami bizony azt is jelenti, hogy néha két-három ezer forinttal is drágábbak. A legtöbb nem nálunk vásárló azzal indokolta döntését, hogy neki nem ér meg annyit a három év garancia. Akkor most tessék gombot varrni a kabátra!!!

Javaslom, hogy zajos és kellemetlen utánajárás helyett tessék többet kiadni a vásárláskor a vincsóért, és akkor nem utólag kell okoskodni, futkosni és annyit, vagy még többet kifizetni. Ez ugyanis nemcsak a plusz ráfizetést jelenti, de azt is, hogy valószínüleg ez lassabban oldódna meg, mint a garanciás csere a forgalmazónál.

Tessék megvenni a vincsit megbízható, de drágább helyen! Ennyi.

Üdv. Attila, R.

Senki nem mondta, hogy nem lehet, csak leírtam már, hogy miért nem él vele a honi PC-s közösség. A dolog biztosan változni fog, csak az a kérdés, hogy erre még hány évig kell várni. Az én tapasztalataim szerint nem 2-3EFt-ról van szó, hanem átlagosan 10-15%-ról, de szerintem ennek ennyit is meg kell érnie. Ismerek olyan céget, ahol valóban alig drágább több év garival is a cucc, csak az a baj, hogy a szenteim bármilyen aranyosak is, évente új céggel kezdenek. Ez azt jelenti, ha meggondolják magukat, akkor a kutya sem kötelezheti őket a cserére.

----- Original Message ----- From: "Haszprus" To: Sent: Sunday, October 29, 2000 11:42 PM Subject: hdd problema [hwsw paf] Hali Zsozso!

Jelenleg harom HDD dolgozik a gepemben, egy IBM 20,3-as, egy 10,2-es es egy 6,4-es, utobbi kettonek mar nem emlexem a markajara mert regen (max 2-3 eve) vettem es nem igazan szoktam nezegetni oket. A lenyeg inkabb az, hogy az a problema jelentkezett a nyar vege fele, hogy fajlok hibasodtak meg.

Eloszor gondoltam, par bad sector, vagy a meleg, nem eget rengeto a gond, hutessel probalkoztam.

Aztan ket baratom vinyojat is "tonkrevagta" ideiglenesen a gepem. Ez abban nyilvanult meg, hogy egyiket (ami szinten egy IBM 20,3-as volt) a haverom hazavitelkor mar nem tudta olvasni, a masik (egy regi 2 giga koruli talan Seagate vinyo) pedig meg az en gepemben meghibasodott. Utana nem lehetett egyikrol sem olvasni az adatokat, bar formazas utan vegulis mindkettojuknek rendesen mukodik.

Nalam viszont folytatodtak a problemak, a 10,2-es vinyom az utobbi hetekben mar csak a meghajto-betujel szintjen van jelen a rendszeremben. A Windows azt mondja, hogy formazatlan, es hogy kivanom-e formazni. (Egyebkent ez egy NTFS vinyo es Win2000 alatt) Neha meg felismeri (!), es ilyenkor lehet is olvasni rola, bar nem minden ep rajta mar. Azt is kiirta ra egyszer a disk management, hogy negy particioba van szedve es hogy tobbszaz gigas vinyo. (valojaban 10,2G es egy particioban :)

Mi lehet a baj es javithato-e? Egyaltalan erdemes-e kinlodni vele?

Koszonettel: Haszprus http://www.internews.hu

Ps. engem is erdekelne az a ceg amelyik parezerert foglalkozik vinyok javitasaval (ill. tovabbitassal a gyartok fele).

Ps2: az adataim publikusak. (marmint a hwsw paf rovata fele)

Köszönöm az eddigi több, mint 50 (ÖTVEN!!!) levelet, várom a továbbra is a hozzászólásokat. Természetesen én már tudom, hogy melyik cég fogja a cseréket csinálni, és azt is tudom, hogy melyik kiskert bízza meg az ügyfélszolgálattal. Remélem még a héten elkezdődik a szolgálatatás.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról