Szerző: Habók Lilla

2019. január 10. 17:28

Új funkciókkal próbálja felhasználóit aktivizálni a Twitter

Megerősítette a Twitter, hogy élesben is elkezdi tesztelni a felhasználók aktivitását jelző zöld indikátorokat, a beszélgetésfolyamokat egyértelműsíteni próbáló háttérszíneket, és az "ice-breaker" funkciót. A vállalat reményei szerint mindez elősegíti majd a beszélgetéseket, bár a felhasználók kételkednek ebben.

Több újdonságot is tesztel egyszerre a Twitter, amellyel az "egészséges nyilvános beszélgetések" arányát szeretné növelni a platformján. A közösségi oldalt ugyanis az elmúlt időszakban - valójában pedig már évek óta - sok kifogás éri amiatt, hogy nem tudja megfékezni a gyűlöletbeszédet, a zaklatást, a trollkodást vagy az álhírek terjedését a felületen. Jack Dorsey vezérigazgató tavaly Twitteren fejtette ki, hogy a cég sem büszke rá, hogy képtelen kellő gyorsasággal reagálni a problémákra.

Úgyhogy a Twitter ezek után bejelentette, hogy a folyamatos utólagos tisztogatás helyett inkább az egészséges beszélgetések mérőszámait növelné, többek közt külső szakértők segítségével. A most bejelentett funkciók tulajdonképpen ennek a folyamatnak az eredményei, amelyekkel a közösségi oldal szeretné elérni, hogy a gyűlöletbeszéd helyett inkább a felhasználók számára élményt és tartalmas időtöltést nyújtó beszélgetések kerüljenek többségbe.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A CES alkalmából a Twitter megerősítette az Engadget számára, hogy a már korábban beharangozott újdonságok a "következő hetekben" a publikus tesztfázisba érkeznek, és megjelennek néhány kiválasztott felhasználónál. Ezek közt szerepelne az "ice breakers" funkció, amely előre megfogalmazott üzenetrészleteket tartalmaz a beszélgetések elindításához. A dőlt betűvel szedett szövegrészleteket a felhasználók kiegészíthetik a saját kérdéseikkel, például "Értette valaki... miről szólt a #WestWorld legutóbbi része?" vagy "Tudni szeretném... ki volt a leginspirálóbb személy az életedben és miért?" - mutatta tavaly a The Verge az elcsípett példákat. Ezeket a kérdéseket a felhasználók akár kitűzött tweetként is megjeleníthetnék a profiljukon, hogy könnyebb legyen más felhasználóknak valahogy megszólítani őket.

Továbbá a hamarosan nyilvános tesztre bocsátott funkciók közt szerepelne az egy tweet alatti beszélgetésfolyamok szembetűnőbb megjelenítése. Ezenkívül pedig egy zöld indikátor jelezné a twitterezők profilképe mellett, ha éppen online is elérhetőek. A cég szerint a felhasználók így könnyebben beszélgetést kezdeményezhetnének az éppen aktív twitterezőkkel. Utóbbi két újdonságot még tavaly augusztusban Sara Haider termékigazgató tette közzé előnézeti képek formájában, de valójában a válaszok szerint az újdonságokat a felhasználók nem fogadták örömmel, és nem hiszik, hogy mindez az aktivitást elősegítené.

twitter_indikator_valasz

Egyrészt a színesen kiemelt válaszokat a twitterezők nem tartják elég felhasználóbarátnak. Másrészt többen megfogalmazták, hogy kifejezetten nem szeretnék, ha még egy alkalmazás jelezné az online elérhetőségüket. A zöld indikátor azt a (gyakran) hamis látszatot keltené, hogy az éppen online felhasználók az üzenetekre is szeretnének reagálni. Valójában viszont több twitterező munkahelyi és magánéleti célokból is használja a közösségi oldalt, és a két esetben szeretnék elkülöníteni a reakcióik gyorsaságát. Más felhasználók szerint pedig az indikátor még inkább célponttá tenné az online felhasználókat, és ezzel a Twitter a szándékaival ellentétes célt érne el.

A visszajelzések ellenére ezek szerint a Twitter mégis úgy döntött, hogy mégis nyilvánosan is tesztelni szeretné a tavaly kigondolt újdonságokat "néhány ezer felhasználóval". A termékigazgató a CES-en tartott beszédében kifejtette, hogy a jövőben többet szeretnének majd kommunikálni az új funkciókról, és jobban bevonni a felhasználókat a tesztelésbe - bár nem tudni, hogy a tavaly augusztus óta érkezett észrevételek alapján válztattak-e már a fejlesztők a megoldásokon. Mindenesetre a következő hetekben megjelenő, egyelőre publikus tesztfázisban álló funkciókkal kapcsolatban a Twitter várja majd a véleményeket, hogy javíthasson rajtuk a nyilvános bevezetés előtt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról