Szerző: HIRDETÉS

2018. december 3. 12:00

Milyen pluszt ad az ITIL képzés a rendszer-üzemeltetésnek?

Így hamar kézzelfoghatóvá válnak az ITIL szemlélet elsajátításának hatékonyságra és bevételre gyakorolt pozitív hatásai.

A rendszer-üzemeltetés legjobb gyakorlatai

Bizonyos vállalati méret felett az informatikai rendszerek üzemeltetése és fejlesztése hatékonysági szempontok miatt már nem történhet ad hoc módon. Ezen feladatok legjobb gyakorlatait az ITIL (Information Technology Infrastructure Library) módszertan rendszerezi. A best practice ajánlások mellett a benne foglalt eszközkészlet is segíti a szervezeteket informatikai céljaik elérésében.

Hazánkban a Hewlett Packard Enterprise oktatási szolgáltatása – számos más terület mellett - az ITIL módszertan tekintetében is kiemelkedő szintű képzéseket kínál. Közismert vállalatok elégedett szakembereinek sokasága jelzi az amerikai multi oktatási tevékenységének eredményét. Ezt a csoportot erősíti a Canon Hungária, ahol éveken keresztül, több szintű kurzusokon való részvétel során sajátította el a vállalat szakembergárdája azt a tudáshalmazt, ami nem csak az előírásoknak való megfelelést, hanem a mindennapi üzemelést is segíti.

A magyarországi szervizszolgáltatást nyújtó Canon Hungária tucatnyi alkalmazottal vágott bele 2015-ben az első ITIL képzésbe. Belső elkötelezettségüket az ügyfelek ITIL-jellegű igényeinek kielégítésére törekvő vágyuk és a pályázati, beszerzési kiírásoknak való jobb megfelelőség iránti késztetésük egészítette ki.

A vállalatnál csírájában már az első kurzus előtt is meglevő, de általánosan még nem alkalmazott ITIL-alapokra építkezve végezték el a Hewlett Packard oktatói által biztosított keretek között az ITIL Foundation tanfolyamot. Noha a Canon Hungária nem informatikai vállalat, a képzésen megszerzett tudást be tudta építeni mindennapi üzemelési gyakorlatába.

Evés közben jön meg az étvágy

Hamar kiderült a nyomtatók és fényképezőgépek javításával foglalkozó cég vezetése számára, hogy érdemes folytatni az oktatásban való részvételt. A Canon Hungária alkalmazottjainak 2016-ban lezajlott, ITIL Practitioner szintű képzésének tudásanyaga kiegészítette és elmélyítette a korábban tanultakat. Egyben ez vezetett el annak felismeréséhez is, hogy a vállalat számos területen már korábban is ITIL-szerű működést valósított meg, ment bele a részletekbe Saldinger Csaba, a Canon Hungária szervizigazgatója.

Az igazgató maga is részt vett az ITIL képzéseken, így a módszertan nem csak a legfelsőbb szintű támogatást élvezi a vállalatnál, hanem hozzáértés tekintetében is lefedi a teljes cégstruktúrát. Ezt igazolja Pintye József szoftveres megoldásokért felelős képesítése, aki szintén részt vett a Hewlett Packard Enterprise tanfolyamain. A Canon Hungária mindkét vezetője ITIL Expert minősítéssel rendelkezik, melyet 2018 júniusában szereztek meg, egy hat hónapos kurzus- és vizsgasorozat teljesítését követően.

Őszintén vallják, hogy szinte bármilyen szolgáltatásmenedzsmentre alkalmazható az ITIL-szemlélet. Meglátásuk szerint a Practitioner szintű képzést követően domborodik ki a módszertan legnagyobb előnye. Állítják, hogy gyakorlatilag cégmérettől függetlenül alkalmazhatók az ITIL elemei; stratégiaalkotásra, szolgáltatástervezésre, bevezetésre és üzemeltetésre, illetve folyamatos szolgáltatásfejlesztésre.

Tapasztalatok

A Hewlett Packard Enterprise kurzusainak elvégzésével a Canon Hungária hardver szervize valamint a szoftveres megoldásokkal foglalkozó részlege egyaránt átállt az ITIL-szemlélet szerinti működésre. A vezetői beszámolók alapján ez a változás a teljes szakembergárda munkájára hatással volt: a korábban esetleges gyakorlat- és eszközkészlet-használat tudatosabbá vált. Az alkalmazottak jobban megértették a szervezet és folyamatok működését, ami hatékonyabbá tette a munkájukat.

Saldinger Csaba kiemelt két, a sikerhez elengedhetetlen tényezőt. Nagyon fontos annak alapos felmérése, hogy a vállalat éppen hol tart, mit és hogyan végzett korábban, és ezek közül a jól működő gyakorlatokat ki tudja választani. Másrésztől pedig csak a holisztikus szemlélet hozhat valódi hatékonyságnövekedést. A szervizigazgató elmondása értelmében nem elegendő a szolgáltatásmenedzsment egyetlen szeletét rendbe tenni, hanem tisztában kell lenni a beavatkozások egész szolgáltatásra gyakorolt hatásaival.

A Hewlett Packard Enterprise ITIL képzéseinek tudásanyagával felvértezve magabiztosabb tárgyalói pozíciót vehetett fel a Canon Hungária. Tapasztalatok szerint az ügyfélbizalomra pozitív hatást gyakorol az ITIL szemlélet szerinti működés, a legjobb gyakorlatokat szintén alkalmazó vállalatokkal közös nyelv az üzletkötést és az együttműködést is segíti. A vállalat egyik német autógyártó partnere például a flottaüzemeltetés kapcsán adott pozitív visszajelzéseket.

Miért pont a HPE?

Saldinger Csaba nyilvánvalóvá tette, hogy a Hewlett Packard Enterprise oktatási szolgáltatására annak magas színvonala miatt esett választásuk. Elmondása szerint nem csak a képzések és a vizsgák letételének helyszíne, hanem az oktatók személye, kiemelkedő képzettségük is döntési tényező volt az ITIL-továbbképzés szolgáltatójának meghatározásakor. A szervizigazgató kiemelte, hogy a rugalmas hozzáállás és a kurzusokon részt vevők irányába tanúsított figyelem mellett összességében a megfelelő ár-érték arány igazolta döntésük helyességét.

A Canon Hungáriánál zajló oktatási folyamat nem ért véget. Jelenleg a vállalat vezetése azon dolgozik, hogy más részlegeknél is beinduljon az ITIL-képzéseken való részvétel, elsősorban a műszaki csapat tagjainál. Saldinger Csaba elárulta, hogy az alkalmazottak ITIL Practitional szintig való eljutását szeretnék elérni. Ehhez pedig továbbra is számítanak a Hewlett Packard Enterprise együttműködésére.

Az IT rendszerek üzemeltetésének és fejlesztésének legjobb gyakorlatait ugyan saját kútfőből is fel lehet fedezni, de sokkal hatékonyabb ezek irányított megismerése. A Hewlett Packard Enterprise oktatási szolgáltatásának igénybe vételével számos vállalat valósította már meg az ITIL-szemléletű működést. Ezek egyike a Canon Hungária, mely cég alkalmazottai közül többen jelenleg is aktív hallgatói a képzéseknek a korábbi pozitív visszajelzések ösztönző hatásának köszönhetően.

További érdekes cikkek, témák a HPE Hybrid IT Blog oldalán.

[A HPE megbízásából készített anyag]

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról