Elkaszálja az Inboxot a Google
Egy friss hír szerint a vállalat jövő év elején kivezeti a szervezettebb levelezést célzó fejlesztést.
Szűk öt évet követően nyugdíjazza a szervezettebb levelezést célzó Inbox fejlesztését a Google. A hírt elsőként a Fast Company hozta le, nem sokkal később pedig a keresőóriás hivatalosan is megerősítette az értesülést. A szolgáltatás jövő év márciusában húzza le a rolót, nagyjából négy és fél évvel a bemutatását követően. Rövid közleményében a Google állítja, ez idő alatt rengeteg tapasztalatot szerzett az Inboxnak hála, amelyek egy részét beépítette népszerű levelezőjébe, a Gmailbe. Emellett a cég állítja, a jövőben fókuszáltabban szeretnének foglalkozni a szolgáltatással, amely stratégia egyik áldozata a szóban forgó fejlesztés.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az Inboxot négy évvel ezelőtt, 2014 októberében leplezte le a Google. A fejlesztés eredeti célja az volt, hogy kényelmesebbé és hatékonyabbá tegye a levelezést, nem leváltva, csupán kiegészítve a Gmailt. Ennek megfelelően a szolgáltatás egy második, alapjaiban átdolgozott felületet adott hozzá a levelezőhöz. A két termék különválasztásának és párhuzamos fejlesztésének oka valószínűleg az volt, hogy a Google nem szerette volna felmérgesíteni és elidegeníteni a Gmailt szívesen használó, ahhoz ragaszkodó felhasználókat.
The Inbox that works for you
Még több videóA szolgáltatás részben a Gmailben elérhető automatikus csoportosítást (pl. hírlevelek, tranzakciós értesítések, vásárlási visszaigazolások) gondolta tovább, felületén ugyanis már eleve a különféleképp rendezett levelek láthatók ("bundle"), amelyek mindegyike külön címkével jelzi az új üzenetek számát. A legfontosabb levelezéseket az Inbox felületére "tűzhetjük", ezek mindig szem előtt maradnak. Az üzenetváltásokat aztán a kapcsolódó feladatok végeztével "ki lehet pipálni", ekkor eltűnnek a felületről - a Gmail-fiókban pedig az archívumba kerülnek át. Lehetőség van emellett "lenémítani" egy adott levelezést egy előre beállított időpontig, így az értesítések nem zavarnak, hétvégére vagy az ünnepekre például kikapcsolhatók a munkával kapcsolatos üzenetek.
Az Inbox volt a Google első olyan szolgáltatása, melynek hóna alá gépi tanulásos mankót toltak a fejlesztők. Ennek hála a rendszer megpróbálja megtalálni és megjeleníteni az igazán fontos információkat, amelyre a felhasználó leginkább kíváncsi lehetünk - egy repülőjegy-foglalást visszaigazoló levélben például a járatszám és az indulási időpont (terminál, kapu) jelenik meg az Inbox felületén, egy meghívóban pedig az esemény helye és ideje - a további részletek csak akkor láthatók, ha belekattintunk az üzenetbe. Egy évvel a bemutatást követően már prediktív válaszokat is felajánlott az Inbox, mely három rövid, lehetséges választ ajánlott fel az emailben érkező kérdésekre, amit azóta a felhasználói felület egy részével együtt ugyancsak megörökölt a Gmail.