Szerző: Gálffy Csaba

2018. június 11. 16:04

Július 17-én zár be a Yahoo Messenger

Bejelentette a Yahoo Messenger szolgáltatás végét az Oath. A régi üzenetek még letölthetően hat hónapig, de július végén már nem lehet belépni a rendszerbe.

Bő egy hónap múlva teljesen lekapcsolja 20 éves Messenger szolgáltatását a Yahoo - jelentette be az internetes úttörő céget felvásárló Oath. Az egykor sok százmilliós felhasználói bázissal rendelkező szolgáltatás mára jobbára kiürült - és ugyan a cég aktív felhasználói számot régóta nem közöl, az egyértelmű, hogy az új generációs, mobile-first csevegőszolgáltatások mögött jobbára irrelevánssá vált. Ezzel az Oath a második úttörő üzenetküldőt is eltemeti, a cég tavaly októberben az AIM-et küldte sírba.

A csevegőszolgáltatás maga már július 17-tel eltűnik, ezt követően sem a webes, sem a mobilos felületeken nem lehet már belépni a rendszerbe - az asztali alkalmazást még 2016-ban kivezette a cég. Az Oath javasolja, hogy a felhasználók töröljék a Messenger mobilalkalmazásokat. A yahoos felhasználói fiókokat a váltás másképp nem érinti, minden más, például a Yahoo Mail működik tovább a megszokott módon.

YahooIMVista

Vistához készült ultramodern újraírás - csak hónapokat élt

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Yahoo a szolgáltatásban tárolt adatokat, például a csevegés-archívumot még 6 hónapon keresztül letölthetővé teszi a felhasználók számára ezen az oldalon, ezt követően ezek elérhetetlenné válnak. Némileg szokatlan módon az Oath nem mondja, hogy az adatokat törölné, így feltételezhető, hogy ezeket továbbra is tárolni és használni fogja, például a reklámok célzására és a felhasználók profilalkotására. Érdekes, hogy az Oath nem várja meg a bezárással a következő generációs csevegőappjának rajtját. A Yahoo Squirrel ugyanis még meghívásos béta állapotban van, az alkalmazás kimondottan a csoportos csevegésre fókuszál majd.

A Yahoo-t a Verizon amerikai telekom vásárolta fel és olvasztotta be gigantikus médiabirodalmába, az Oath-ba. Ez ma már a globális internetező közönség mintegy 40 százalékát éri el változatos tartalmaival (a Yahootól a TechCrunchig), ebbe a koncepcióba már nem fért bele a kiürült Yahoo Messenger lélegeztetőgépen tartása.

Túlélték, mégis meghaltak

Az elmúlt évek az üzenetküldő alkalmazások látványos felíveléséről szólnak, a Facebook Messenger, a WhatsApp, a Telegram, a Viber és társaik gigantikus felhasználói tábort érnek el rendszeresen. De ebből a virágzásból kevés jut az úttörőknek, az ezredfordulón szupernépszerű Yahoo Messengernek és az MSN Messengernek, amelyek a széles tömegek számára is elhozták az azonnali üzenetküldést. Míg az IRC és társai sokaknak pilótavizsgásak voltak, a Yahoo Messengert a legfiatalabbak és a legidősebbek is tudták használni. Azonban az éveken át tartó agresszív monetizáció, félrefejlesztés és érdektelen menedzsment megakasztotta a növekedést, és az okostelefonos forradalmat ezek a szolgáltatások már legyőzhetetlen akadályként élték meg.

Érdekes módon Magyarországon az ezredfordulón és azt azt követő években az MSN Messenger lett népszerű, a szomszédos Romániában azonban a Yahoo Messenger lett kvázi egyeduralkodó - ami jól illusztrálja az ilyen szolgáltatások hihetetlenül erős hálózati hatását is. A két szolgáltatás egyébként 2005-től kompatibilis, a Microsoft és a Yahoo (ideiglenes) összefogásának köszönhetően.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról