Szerző: Habók Lilla

2018. június 6. 18:45

Ajándéktárgyakat is kínálhatnak majd a patreonos alkotók

Az alkotók logójával ellátott termékeket ajándékozna a Patreon a nagyobb támogatást biztosító rajongóknak. A cég reményei szerint így megnőne a magasabb támogató csomagokra előfizetők száma, és így az alkotók, valamint a cég is több bevételhez jutna.

Felvásárolja a közösségi finanszírozást kezelő Patreon az ajándéktárgyak készítésével és hírességek által ajánlott termékek forgalmazásával foglalkozó Kit startupot - jelentette be a cég egy blogbejegyzésben. A patreonos támogatási forma népszerű alternatívává vált a hirdetések mellett az online tartalomkészítők körében, amelyet igénybe vesznek többek közt podcasterek, bloggerek, video bloggerek vagy grafikusok is. Közülük pedig sokan már egészen nagy tábort gyűjtöttek maguk köré, akik szívesen fizetnek az alkotóknak az újabb minőségi tartalmak megjelenéséért havonta vagy alkotásonként.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A rendszer jelenleg 100 alkotót tart számon, akiket 2 millió felhasználó támogat. A rajongók a Patreon első öt évében, 2017-ig összesen 350 millió dollárt fizettek a művekért, de cég várakozása szerint 2018-ban újabb 300 millió dollárral fog nőni ez az összeg - írja a TechCrunch. A Patreon számára pedig a bevételt az átutalásokból lecsípett 5 százalékos részesedés jelenti. Az ismeretlen összegű felvásárlással most a cég egyrészt az alkotók, másrészt a saját bevételét is szeretné növelni, de egyelőre nem lehet pontosan tudni milyen feltételekkel, azaz mennyit fog levenni a bevételből az 5 százalékon felül.

Az alapötlet szerint az alkotók közül néhányan eddig is kínáltak a drágább előfizetések mellé például speciális online matricákat, dedikált autogramkártyákat vagy pólókat. Mostantól viszont nem a művészeknek kell foglalkozni ezek számontartásával vagy a logisztikával, hanem ez a Kit csapat feladata lesz. Egész kis iparág épült már arra, hogy a cégek a népszerű videobloggerek vagy sztárjátékosok arcával, logójával, művével ellátott bögréket, egérpadokat vagy pénztárcákat árusítanak online vagy hagyományos boltokban is, és most is hasonlóról van szó.

A Patreon támogatórendszerével viszont a Kit célzottabban is el fogja tudni majd érni a közönséget, és így kifejezetten azok juthatnak majd a termékekhez, akik kifizetnek akár havi 10 dollárt is a kedvenc tartalomkészítőjüknek. Ha befejeződik a Kit beolvadása Patreonba, akkor onnantól kezdve az alkotók választhatnak majd, hogy a logójukat milyen hagyományos ajándéktárgyra nyomják rá, vagy akár különleges termékeket is készíttethetnek. A Patreon pedig abban reménykedik, hogy ezzel a módszerrel sikerül majd ösztönözni a drágább csomagokra előfizetők számát az ajándéktárgyakért cserébe.

kit_adatlapok

A Kit jelenleg a hírességek kedvenc termékeit árulja

Ezzel párhuzamosan viszont a Kit meglévő szolgáltatása is tovább fog működni, amellyel az online közösségi média sztárok és más hírességek által ajánlott termékeket lehet megvásárolni, mint például a főzős vloggerek "kedvenc" főzőedényeit - az eladásokból természetesen a véleményvezér (influencer) és a cég is részesül. Ehhez hasonló egyébként a Twitch vagy a microsoftos Mixer esetében is a gamerek által közvetített játékok értékesítése részedésért cserébe. Mindegyik megoldás arra irányul, hogy a platfomra minél több online tartalomkészítőt csábítson a bevételszerzési lehetőségekkel, akik ezáltal nagy és bevételgeneráló közönséget vonzanak maguk köré.

A Patreon már tavaly is próbálkozott egy olyan módszerrel, amellyel az alkotóknak több és kiszámíthatóbb lett volna a bevétele, de cserébe a rendszer a támogatóktól gyűjtött volna be több pénzt szolgáltatási díj címén. Végül a cég visszavonta a rendszer bevezetését, és ígéretet tett, hogy valamilyen más modellel jelentkezik. A Kit felvásárlásával valóban egy olyan lehetőség látszik kibontakozni, amiből az alkotók, a támogatók és a cég is profitálhat, de míg nem ismert a pontos üzleti modellt, addig nem lehet tudni, kinek mennyire fogja megérni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról