Szerző: Hlács Ferenc

2017. március 24. 12:00

Előfizetős modellt vezet be a Medium

Havi öt dollárért elérhető előfizetős konstrukciót jelentett be a Medium, amely exkluzív tartalmakhoz enged hozzáférést az összeget kicsengető felhasználóknak. A vállalat folytatja a reklámbevételekre építő üzleti modell év elején kezdett leépítését.

Új konstrukcióval rázza fel platformját a Medium, a cég szolgáltatása immár fizetős formában is igénybe vehető. A frissen indított előfizetős modell felépítése elég kézenfekvő, a felhasználók meghatározott díj ellenében exkluzív tartalmakhoz juthatnak hozzá. A felületen elsöprő többségben persze így is ingyenes tartalmak jelennek majd meg, az új bevételi forrás ugyanakkor segíthet a cégnek egyenesbe jönni az idén év elején bejelentett irányváltás és elbocsátási hullám után, mikor dolgozóinak harmadát küldte el.

A bejelentés az első lépés a "közösségi újságírásra" építő cég janurában felvázolt függetlenedése felé a reklámbevételektől. Hogy az új modellt minél vonzóbbá tegye, az egyedi tartalmak mellett a vállalat az előfizetőinek teszi először hozzáférhetővé a platform új funkcióit, illetve értelemszerűen az újdonságokkal kapcsolatban a fizetős felhasználók visszajelzései esnek a legnagyobb súllyal latba. A havidíjért továbbá a cikkek offline is menthetők és tetszőleges eszközön internetkapcsolat nélkül is olvashatók.

A Medium vezérigazgatója, Ev Williams blogposztban számolt be az újdonságokról, amelyben kiemeli, a platform az első néhány hónapban feliratkozó előfizetőktől befolyó összeg egészét az íróknak és független kiadóknak továbbítja majd, akik az exkluzív tartalmak létrehozásáért felelnek. A cég az új konstrukcióval elsősorban az mélyebb, nem feltétlenül "kattintásmágnesnek" szánt tartalmakat hozná felszínre, amelyek bár kimerítően körbejárnak egy-egy témát, készítőiknek nem hoznak túl vaskos bevételt, a komoly befektetett munka ellenére. Ezt a problémát most az előfizetők orvosolhatják.

Ott leszel?

Janklovics Péter stand-upol a SYSADMINDAY-en!

Ott leszel? Janklovics Péter stand-upol a SYSADMINDAY-en!

Arról a cég pontos adatot nem közölt, hogy pontosan mennyi ideig allokálja az új feliratkozókat az írók szponzorálására, a "néhány hónap" lejártával azonban az újonnan érkezők előfizetési díjai már jó eséllyel a cég saját bevételeit növelik majd, legalább megosztásos modellben. A céget a reklámbevételektől függetlenítő előfizetős konstrukciót első körben csak Medium felhasználók kemény magja veheti igénybe, a feliratkozás lehetőségét azonban a cég a következő néhány hétben globálisan megnyitja majd mindenki előtt. Az exkluzív tartalmak és korai új funkciók havi öt dolláros előfizetési díj ellenében lesznek elérhetők.

Mindezeken túl a cég egy új kezdeményezést is elrúg, ez a Medium Partner Program. Az elképzelés ugyancsak a napokban rajtolt el, annak célja, hogy egy új gazdasági modellt rajzoljon a tartalomgyártásra. A programban a cég független írókat és kiadókat támogat majd, akik egy-egy témakörben kiemelkedő tapasztalattal és szakértelemmel rendelkeznek. Ez első körben csak maroknyi szereplőt érint majd, idővel azonban a támogatási rendszer kapuit a cég minél több tartalomkészítő előtt igyekszik majd megnyitni.

a címlapról