Szerző: Hlács Ferenc

2017. március 24. 12:00

Előfizetős modellt vezet be a Medium

Havi öt dollárért elérhető előfizetős konstrukciót jelentett be a Medium, amely exkluzív tartalmakhoz enged hozzáférést az összeget kicsengető felhasználóknak. A vállalat folytatja a reklámbevételekre építő üzleti modell év elején kezdett leépítését.

Új konstrukcióval rázza fel platformját a Medium, a cég szolgáltatása immár fizetős formában is igénybe vehető. A frissen indított előfizetős modell felépítése elég kézenfekvő, a felhasználók meghatározott díj ellenében exkluzív tartalmakhoz juthatnak hozzá. A felületen elsöprő többségben persze így is ingyenes tartalmak jelennek majd meg, az új bevételi forrás ugyanakkor segíthet a cégnek egyenesbe jönni az idén év elején bejelentett irányváltás és elbocsátási hullám után, mikor dolgozóinak harmadát küldte el.

A bejelentés az első lépés a "közösségi újságírásra" építő cég janurában felvázolt függetlenedése felé a reklámbevételektől. Hogy az új modellt minél vonzóbbá tegye, az egyedi tartalmak mellett a vállalat az előfizetőinek teszi először hozzáférhetővé a platform új funkcióit, illetve értelemszerűen az újdonságokkal kapcsolatban a fizetős felhasználók visszajelzései esnek a legnagyobb súllyal latba. A havidíjért továbbá a cikkek offline is menthetők és tetszőleges eszközön internetkapcsolat nélkül is olvashatók.

A Medium vezérigazgatója, Ev Williams blogposztban számolt be az újdonságokról, amelyben kiemeli, a platform az első néhány hónapban feliratkozó előfizetőktől befolyó összeg egészét az íróknak és független kiadóknak továbbítja majd, akik az exkluzív tartalmak létrehozásáért felelnek. A cég az új konstrukcióval elsősorban az mélyebb, nem feltétlenül "kattintásmágnesnek" szánt tartalmakat hozná felszínre, amelyek bár kimerítően körbejárnak egy-egy témát, készítőiknek nem hoznak túl vaskos bevételt, a komoly befektetett munka ellenére. Ezt a problémát most az előfizetők orvosolhatják.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Arról a cég pontos adatot nem közölt, hogy pontosan mennyi ideig allokálja az új feliratkozókat az írók szponzorálására, a "néhány hónap" lejártával azonban az újonnan érkezők előfizetési díjai már jó eséllyel a cég saját bevételeit növelik majd, legalább megosztásos modellben. A céget a reklámbevételektől függetlenítő előfizetős konstrukciót első körben csak Medium felhasználók kemény magja veheti igénybe, a feliratkozás lehetőségét azonban a cég a következő néhány hétben globálisan megnyitja majd mindenki előtt. Az exkluzív tartalmak és korai új funkciók havi öt dolláros előfizetési díj ellenében lesznek elérhetők.

Mindezeken túl a cég egy új kezdeményezést is elrúg, ez a Medium Partner Program. Az elképzelés ugyancsak a napokban rajtolt el, annak célja, hogy egy új gazdasági modellt rajzoljon a tartalomgyártásra. A programban a cég független írókat és kiadókat támogat majd, akik egy-egy témakörben kiemelkedő tapasztalattal és szakértelemmel rendelkeznek. Ez első körben csak maroknyi szereplőt érint majd, idővel azonban a támogatási rendszer kapuit a cég minél több tartalomkészítő előtt igyekszik majd megnyitni.

a címlapról