Szerző: Koi Tamás

2016. november 15. 15:44

Jogsértően követelt kártérítést ügyfeleitől a Telekom

Jogsértő módon fizettetett több száz ügyfelével kártérítést a Magyar Telekom, ezért tizenöt millió forintra büntette a céget a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A cég emellett a jövőben minden ügyfélszolgálati ponton köteles visszavenni a szerződés megszűnését követően feleslegessé vált eszközöket.

A szolgáltató tulajdonában lévő, az előfizetőkhöz kihelyezett, bérelt eszközök visszaszolgáltatásának gyakorlatát találta jogsértőnek a Telekomnál a hírközlési területet felügyelő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amiért a szervezet jelképes, összesen 15 millió forint értékű büntetést szabott ki a távközlési cégre. Az ügyben lefolytatott vizsgálat szerint a szolgáltató több esetben jogsértően fizettetett az ügyfelekkel kártérítést is. A hatóság a bírság kiszabása mellett a jogsértések megszüntetésére kötelezte a szolgáltatót, amely együttműködően és konstruktívan változtatott eddigi gyakorlatán.

A hatóság a bírság kiszabásával végződő vizsgálat során kifogásolta, hogy a Magyar Telekom az általános szerződési feltételekben megszabott úgynevezett átalány kártérítést akkor is kiszámlázta az ügyfeleknek, ha azok az előfizetés megszűnését követően leadták az eszközöket a szolgáltatónak. Ez a kártérítés a szolgáltatás típusától és az eszköz jellegétől (set-top box, media gateway) fakadóan akár a 35 ezer forintot is elérheti, de ha az előfizető nem tud elszámolni például az eszköz távirányítójával, akkor is kártérítést kell fizetnie a szolgáltatónak.

Az NMHH vizsgálata megállapította, hogy a szolgáltató 2013. augusztus 5. és 2015. április 22. között legalább 468 esetben alkalmazta ezt a jogsértő gyakorlatot, emellett jogszabályt sértett azzal is, hogy az ellenőrzött hét ügyfélszolgálati pontból hat esetben nem tette lehetővé, hogy az ügyfelek személyesen leadhassák a szerződés megszűnésével feleslegessé (és jobbára használhatatlanná) vált eszközöket.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A szervezet – a tizenötmillió forintos bírság kiszabása mellett – kötelezte a szolgáltatót a jogsértések megszüntetésére, és intézkedési terv kidolgozását írta elő, amelyben a szolgáltatónak rendelkeznie kell arról, hogyan és mikor kompenzálja a megkárosított ügyfeleket. Emellett a Telekomnak felül kell vizsgálnia a 2016. március 30-át megelőző egy évben kibocsátott átalány-kártérítési számláit is.

A hatóság egyébként tavaly óta szigorúbban szabályozza az előfizetői szerződések megszűnéseinek körülményeit, beleértve a bérelt eszközök visszaszolgáltatását is. Az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 2/2015. (III. 30.) rendelet tavaly szeptember óta előírja, hogy szolgáltatóknak biztosítaniuk kell, hogy az előfizetők a szerződés megszűnésekor a szolgáltató tulajdonában lévő eszközt – például médiaboxot – bármelyik ügyfélszolgálaton visszaadhassák, és a visszaadásról egyúttal igazolást is kötelesek adni, a felmondás elfogadását pedig továbbra sem tehetik az eszköz leadásától függővé.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról