Szerző: Koi Tamás

2016. augusztus 29. 12:30

Kárfelmérés indul a Telenor tavalyi portfóliótisztítása után

Kompenzálni fogja a Telenor Magyarország azon ügyfeleit, akiket tavaly egy nagyszabású portfóliótisztítás miatt olyan díjcsomagba tettek át, mely nem felel meg mindenben az igényeiknek - ezt a szolgáltató egy hatósági szerződés keretében önként vállalta, alighanem több tíz-, vagy akár százmilliós büntetést megelőzendő.

Szeptember közepéig jelentkezhetnek a Telenor Magyarországnál azok az ügyfelek, akik egy tavaly, hasonló időpontban végrehajtott tarifaportfólió-tisztítás során kedvezőtlenebb feltételeket kaptak a szolgáltatótól. Az ügyre a hírközlési területet felügyelő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), valamint a szolgáltató között, egy hatósági vizsgálat lezárásaként létrejött hatósági szerződés tett pontot.

Ebben a szolgáltató vállalja, hogy személyre szabott ajánlattal kompenzálja azokat az ügyfeleket, akik az érintett díjcsomagokra vagy kiegészítő szolgáltatásokra fizettek elő tavaly szeptember előtt, és válaszolnak a Telenor által összeállított kérdőívre, melynek elérhetőségét a mai naptól péntekig SMS-ben küldi meg a cég az ügyfeleknek. A mobilcég tavaly úgy nyilatkozott, garantálja, hogy 12 hónapon belül a tarifaváltással senkinek nem nőnek a terhei, és tartja is magát ehhez az állásponthoz. Csakhogy a hatóság szerint felmerült a gyanú, hogy a tarifaváltoztatások kapcsán több ponton jogsértés történt.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályok ugyanis a már megkötött szerződések egyoldalú, szolgáltató általi módosítását csak kivételesen teszik lehetővé, a kétoldalú módosításoknál pedig azt hivatottak biztosítani, hogy az előfizetők valóban tájékozottan és megfontoltan dönthessenek - áll a hatóság közleményében. A vizsgálatot az NMHH hatósági szerződéssel zárta le, amely lehetőséget adott arra, hogy a Telenor olyan kötelezettségeket vállaljon az érdeksérelmet szenvedett előfizetők kompenzálására, amelyeket más módon, például határozat meghozatalával a hatóság nem írhatott volna elő - teszi hozzá a hatóság.

Utóbbi esetben, azaz határozathozatalnál szinte bizonyos, hogy bírságoló határozat született volna az ügyben, melynek eredményeként a szolgáltató minden bizonnyal tíz, vagy akár százmillió forintos nagyságrendű bírság megfizetésére lett volna kötelezhető, ez azonban az érintett előfizetők számára gyakorlatilag semmilyen pozitív eredménnyel nem szolgált volna. Az utóbbi évek határozathozatalaira legalábbis túlnyomó részt ez volt jellemző, a hatósáig bírságok rekordját éppen a Telenor tartja egy 250 millió forintos büntetéssel, melyet tavaly májusban szabott ki a cégre az NMHH.

Ezt a büntetést azért kapta a cég, mert a hatóság szerint nem a jogszabályoknak megfelelően módosított egyoldalúan előfizetői szerződéseket - ezt a lehetőséget tavaly decemberben egy kétlépcsős fázisban életbe lépő hatósági rendelettel gyakorlatilag teljesen ki is vette a szolgáltatók kezéből az NMHH. A Telenor tavaly őszi portfóliótisztítása még ezen rendelet vonatkozó passzusainak hatályba lépése előtt történt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról