Szerző: Hlács Ferenc

2015. november 16. 11:55

Okosodik az App Store keresőmotorja

Fejlődik az App Store: az Apple november elején, feltűnés nélkül csiszolt az iOS-es alkalmazásbolthoz tartozó keresőmotoron. Az újítások pontosabb találatokat hoznak és a kisebb rétegappoknak is kedveznek.

Csendben felturbózta az alkalmazásboltja mögött dolgozó keresőmotort az Apple. Noha a cupertinói óriás maga nem számolt be az újításokról, a TechCrunch-nak több fejlesztő is megerősítette, hogy november 3. óta számos tekintetben fejlődött a rendszer - a csiszolások ráadásul most nem a különböző népszerűségi kategóriák tartalmainak összeválogatását célozták mint például a legjobb fizetős vagy ingyenes appok listái, vagy a "sikerlista" címszó alatt lévő népszerű appok, hanem a kulcsszavas keresést.

A keresőmotor az elmúlt hetekben képessé vált olyan keresési kifejezéseket is az egyes appokhoz rendelni, amelyek nem szerepelnek annak címében vagy a fejlesztők által az alkalmazások kezelésére használt iTunes Connect felületén megadott kulcsszavak között. Ezzel a módszerrel az online bolt sokkal relevánsabb tartalmakat dob fel a keresések során: a keresőmezőbe a Twittert bepötyögve például a közösségi oldal saját alkalmazása mellett már népszerű, harmadik féltől származó appok is megjelennek az eredmények között - a Tweetbot például az előkelő negyedik helyre került a listában.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Egyes fejlesztők, például Dan Held, a területtel foglalkozó Analytica tanácsadócég alapítója, egészen odáig mennek, hogy az Apple hosszú távon saját PageRank alternatíváját akarja létrehozni - ennek kapcsán ugyanakkor még korai lenne találgatásokba bonyolódni. A megoldás persze most sem tökéletes, számos olyan, potenciálisan hasznos adatot figyelmen kívül hagy, mint például az egy-egy apphoz kapcsolódó online sajtómegjelenések száma (az App Store-on kívül) vagy hogy az adott szoftver szerepelt-e már kiemelt helyen az áruházban.

Az újítások mindenesetre kétségtelenül felpörgetik majd a versenyt az iOS-es alkalmazások között. Azzal, hogy a keresőmotor okosabban válogat a kulcskifejezések között, számos kisebb fejlesztő is jobb esélyekkel indulhat, miután a kontextuálisan hasonló vagy akár mint fentebb a Tweetbot példáján láthattuk, azonos szolgáltatást célzó alkalmazások egy-egy app nevére specifikusan keresve is nagyobb vizibilitást kapnak - az újítás a szűkebb felhasználói rétegeket célzó appoknak kifejezetten kedvez. A toplistákat a vállalat ebben a körben érintetlenül hagyta, a független algoritmust használó népszerűségi lajstromok változatlanul jelzik az eredményeket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról