Szerző: Voith Hunor

2015. február 16. 10:00

Átalakítja fejlesztői programját a LinkedIn

Felnőtt korba lépett a LinkedIn – többek között ilyen elemzői véleményt is lehet olvasni a cég nemrég bejelentett döntéséről, melynek értelmében májustól jelentősen korlátozza eddig széles körben elérhető API-jainak számát. A nagyobb kínálat a jövőben csak partnerprogramjainak résztvevői számára lesz elérhető.

Alaposan átgyúrja fejlesztői programját a LinkedIn, derül ki a vállalat bejelentéséből. Adam Trachtenberg, a cég fejlesztői kapcsolataiért felelős igazgató a lépést hivatalosan a szolgáltatáshoz készített külső fejlesztések ingadozó minőségével magyarázta bejegyzésében. A döntés gyakorlatilag a LinkedIn nyílt, általánosan hozzáférhető API-jainak körét csökkenti le drasztikus mértékben – május 12-e után csak három API (Profile, Company, Share) és egy külső eszköz (Add to Profile) marad mindenki számára elérhető.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A változtatások nem csak az említett határidő után fejlesztett szoftvereket, hanem a már létező appokat is érinteni fogják. A LinkedIn API-kat használó fejlesztőknek tehát muszáj lesz korábban elkészített alkalmazásaikat is az új követelményeknek megfelelően módosítani – a vállalat ezen az oldalon szedte össze részletezve a vonatkozó információkat. A korlátozásokon felül némi bővítés is érkezett egy új androidos fejlesztői csomag (SDK) formájában, mellyel a cég szerint könnyen lehet LinkedIn-authentikációt használó appokat fejleszteni.

A lépés egyérteműen a már meglévő, mintegy 300 milliós felhasználói tábor hatékonyabb monetizálására irányul, ahogy ezt az IDC piackutató cég egyik elemzője is megjegyezte egy ügyfeleknek küldött levélben. Ilyen pálfordulás akkor szokott történni, amikor egy online szolgáltatás üzemeltetője úgy ítéli meg, hogy felhasználói és fejlesztői bázisa, a harmadik féltől származó alkalmazások száma elég nagyra hízott az addig ingyenesen biztosított API-k tárházán. A lehetőségek megnyirbálásával és prémium együttműködési programok bevezetésével elkezdik új, a jövőbeli elképzeléseknek jobban megfelelő irányba terelni a szolgáltatás köré szerveződött ökoszisztémát.

A LinkedIn tavaly egyszer már végrehajtott egy hasonló intézkedést, annak kedvezményezettjei az átlagosnál jóval értékesebb forgalmat generáló Salesforce és Microsoft voltak. A mostani döntés kapcsán a cég a Samsungot, az Evernote-ot és a WeChatet említette “követendő” példaként fejlesztői programjainak promotálásakor, ezen partnerek piaci mérete viszont elég jól mutatja, hogy a vállalat a jövőben elsősorban nem a kis fejlesztők által képzeli további növekedését.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról