Szerző: Koi Tamás

2015. február 4. 13:35

Egyénre szabható tarifák jönnek a Telenornál

Vadonatúj havidíjas előfizetési struktúrát vezet be február elején a Telenor Magyarország MyTariff néven. Az új díjcsomaggal az előfizetők egyéni felhasználási szokásaik alapján válogathatják össze, milyen szolgáltatásokból álljon össze a saját tarifájuk.

MyTariff néven egyénre szabható tarifákat vezet be február 5-től a Telenor Magyarország, mellyel a szolgáltató új és meglévő előfizetői saját felhasználási szokásaik alapján válogathatják össze a díjcsomagjukban foglalt főbb komponenseket, azaz a beszéd-, adat- és SMS-forgalmat. A vállalat ezzel párhuzamosan legtöbb régi, havi előfizetéses díjcsomagjait megszünteti, szinte csak a legolcsóbb Smarttarifa és a legdrágább All-in díjcsomagok maradnak a kínálatban.

A MyTariff konstrukcióval egy időben egy a szolgáltatás összeállítására való microsite-ot is elindít majd a Telenor, ahol az ügyfelek mintegy webáruházban, készülékajánlatot, tarifacsomagot és extrákat is választhatnak maguknak, majd eldönthetik, milyen módon akarják átvenni az új készüléküket vagy a SIM-kártyát (ha csak kártyát kértek az előfizetéshez). A MyTariff rendszerében összesen mintegy 200 féle díjcsomag-kombináció hozható létre, és a legtöbb opció tetszőlegesen kombinálható egymással.

A tarifában foglalt minimális beszédforgalom havi 80 perctől indul, a csúcs hálózaton belülre és kívülre is korlátlanságot jelent. Az adatcsomagok közül minimum 200 MB-osat kell választania az ügyfélnek, a maximum pedig 7 GB, amit elfogyasztva a szolgáltató lassítja az adatforgalmat (a keret a hagyományos adatjegyekkel bővíthető). A tarifák hűségidővel és hűségidő nélkül is igényelhetők, ettől függően alakul a vásárolt készülék ára. Perc- és SMS-forgalomnál túlfogyasztás esetén a perc- és SMS-díj egységesen 40 forint minden irányban.

A MyTariff csomagokhoz az egyénileg összeállított csomagok értékétől függően különböző mértékű bónuszokat kaphat az ügyfél egyes extra szolgáltatások (pl. Deezer, MyTV) árából, ami egybevág a Telenor azon stratégiájával, hogy a szolgáltató igyekszik az ügyfeleket a hozzáadott szolgáltatások igénybevétele felé terelni. Akárcsak a díjcsomagokra, úgy az extra szolgáltatásokra is vállalhat hűséget az előfizető, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne módosíthatná a konstrukciót az előfizető, ám alapszabály, hogy olcsóbb konstrukcióra nem lehet váltani.

A szolgáltató tavaly nyáron kezdte meg a MyTariff fejlesztését, mely nem a csoporton belül működő másik leányvállalattól átvett modell, hanem teljes egészében magyar megoldás. A személyre szabható mobilos díjcsomag ezzel együtt egyáltalán nem hungarikum, szinte pontosan ilyen tarifaszerkezettel rukkolt elő korábban a szingapúri SingTel, vagy éppen a Virgin Mobile, illetve az indiai Airtel.

a címlapról