Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Két céget is felvásárolt az Oculus

Hlács Ferenc, 2014. december 12. 13:48
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Mélységérzékelő kamerás kézkövető rendszert fejlesztő, illetve egy valós helyszínekből 3D modelleket alkotó céget vett meg az Oculus. A frissen szerzett technológiák már a Facebook tulajdonában lévő, virtuálisvalóság-szemüvegéről ismert cég következő termékében feltűnhetnek.

Alaposan bevásárolt karácsony előtt a Facebook tulajdonában lévő, virtuálisvalóság-szemüveget fejlesztő Oculus: a cég mindjárt két vállalatot, a Nimble VR-t, illetve a 13th Labet is megvette, továbbá csatasorába állította Chris Bregler vizuális effektekkel és mozgáskövetéssel foglalkozó szakértőt is.

A korábban 3Gear Systems név alatt futó Nimble VR terméke, a Nimble Sense, egy szinte teljesen az Oculus Riftre szabott, a készülékre rögzíthető mélységérzékelő kamera, amely képes követni a felhasználó kézmozgását, majd a virtuális térben is megjeleníteni azt. A szenzorhoz párosuló szoftver egy virtuális csontvázat hoz létre, erre húzza rá a kívánt kézmodellt - a megoldással a felhasználók kontroller nélkül vezérelhetik az egyes játékokat, és láthatják is saját, virtuális kezüket. A 2012-ben alakult cég idén októberben egy kickstarteres gyűjtésbe is belevágott, amelyben a kitűzött cél 62,5 ezer dollár volt, az adományozóktól azonban végül ennek több mint dupláját sikerült összekalapolni - a kampányt ennek dacára, a felvásárlás miatt lefújták.

A 13th Lab valós idejű 3D rekonstrukciós keretrendszerek fejlesztésével foglalkozik, ezek főleg a különböző kiterjesztettvalóság-alkalmazásoknál jöhetnek jól, segítségükkel egy kamera által rögzített valós térben helyezhetők el különböző 3D-modellek, illetve valós helyek járhatók be virtuálisan. A két vállalat mellett Chris Bregler is csatlakozik az Oculus csapatához, aki a különböző mozgáskövetési és -rögzítési eljárások szakértője, és korábban olyan nagyszabású filmek vizuális effektjein dolgozott, mint például a Star Trek - Sötétségben.

A nem nyilvános értékű akvizíciók komoly újdonságokat hozhatnak az Oculus Rift következő generációjában: elképzelhető például, hogy a Nimble Sense már nem külön egységként, hanem a szemüvegbe építve tűnik majd fel. A 13th Lab munkája valószínűleg inkább a szoftveres területekre korlátozódik majd, a vállalat nagyban hozzájárulhat a VR-headset egyelőre viszonylag szerény alkalmazás-ökoszisztémájának kibővítéséhez. A virtuálisvalóság-szemüveg egyelőre csak a fejlesztők számára érhető el, egy-két éven belül azonban megérkezhet első kiforrott, a konzumer piacot célzó verziója - sőt 2018-ra a Gartner előrejelzése szerint már teljesen átlagosak lesznek a hasonló VR-eszközök.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.